اعتراف عبدالله در عدم امنیت مردم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله: دولت افغانستان در تامین امنیت مردم کوتاهی کرده است

اسپوتنیک به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اجرائیه دولت افغانستان اعلام کرد: دولت این کشور برای تامین امنیت مردم کوتاهی کرده است.

 عبدالله عبدالله در جلسه هیات دولت افغانستان با اشاره به تظاهرات و اعتراض های مردمی در کابل گفت: تامین امنیت وظیفه ما و نهادهای امنیتی ما است که در آن کوتاهی صورت گرفته است و مردم حق دارند که خشمگین باشند و اعتراض کنند.

وی تصریح کرد: دولت افغانستان علاوه بر تامین امنیت در بخش ارائه خدمات عمومی و حکومتداری خوب نیز موفق نبوده است.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان گفت: ایجاب می‌کند که در بخش ارائه خدمات دولتی ، بررسی‌هایی صورت گیرد و با تشخیص مشکلات و کمبودی‌ها ، تدابیر لازم برای تجدیدنظر اتخاذ شود.

عبدالله با اشاره به تعلیق وظایف قوماندان پولیس کابل قوماندان مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی مرکز گفت: تصمیم های بعدی در این زمینه پس از پایان تحقیقات اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام اخیر نیروهای امنیتی در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در کابل گفت: مسوولین امنیتی باید در این ارتباط جواب بدهند.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان از غیبت برخی وزرای کابینه انتقاد کرد و افزود: شماری از وزرای حاضر در کابل بدون هیچ علتی در نشست‌های هیات دولت شرکت نمی کنند که با آنها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که از نزدیک به 10 روز پیش تاکنون شماری از شهروندان کابل در مرکز شهر ، چادرهای تحصن ایجاد کرده اند و ضمن اعتراض به حملات اخیر تروریستی خواستار برکناری مسوولین ارشد امنیتی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала