زاخارووا: تصمیم ایالات متحده در مورد افزایش نیروهایش در افغانستان بدون یک استراتژی حساب شده انجام می شود

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: تصمیم واشنگتن به افزایش سربازان در افغانستان بدون یک استراتژی حساب شده در منطقه و افغانستان انجام می شود و این را نباید یک رویکرد سازنده نامید.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به سخنان جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا گفت:- " تصمیم واشنگتن به افزایش سربازان در افغانستان بدون یک استراتژی حساب شده در منطقه و افغانستان انجام می شود و این را نباید یک رویکرد سازنده نامید".

پیش از این جیمز ماتیس در بیانیه خود اعلام کرده بود، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به او اختیار کامل در باره افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان را داده است، اما او تعداد آنها را مشخص نکرده بود.

Брифинг официального представителя МИД России Марии Захаровой - اسپوتنیک افغانستان
زاخارووا: فلم استون در مورد پوتین برای امریکایی ها نشان داد که به روسیه با دید دیگر نگاه کنند

ماریا زاخارووا در نشست خبری روز پنجشنبه خود گفت:- "این پرسشی است که نه تنها به افغانستان بلکه به سیاست خارجی امریکا به طور کلی به ترامپ، اوباما و دیگر رئیس جمهوران امریکا پیوند دارد. آنها برای راه حل مسائل به افزایش نیروهای نظامی خود به این و یا آن کشور می آورند، اما هیچ استراتژی درستی امریکا در این مسیر دیده نمی شود. این طور احساس می شود که آنها مسایل داخلی خود مانند کمپلکس نظامی و یا دیگر چیزها را حل می کند و این در حالی است که مسایل مربوط به با ثبات ساختن وضعیت در افغانستان و منطقه است و این باید به دستور شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت بگیرد و این در صورتیست که در گزارش وزیر دفاع امریکا هیچ خبری از این مسایل نیست".

در همین حال زاخارووا اشاره کرد، که نه روسیه و نه هیچکس دیگری در جهان از کارهای امریکا چیزی درک کرده نمی تواند که آنها در جریان 10 سالی یا حتی یک دوسال در افغانستان چه انجام خواهند داد.

زاخارووا اضافه کرد:- "نگاه کنید، آنها بیشتری وقت ها چگونه در سال های اخیر استراتژی خود را در باره افغانستان تغییر می دهد، این بدین معنی است که آنها دکترین نظامی-سیاسی ندادرد که این طور مسایل بزرگی را به زودی تغییر می دند و دارای هیچگونه هدف و استراتژی مشخصی نیستند".

او این روش امریکا را «ناسازنده» نامید. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала