غنی: تروریستان در تلاش اند تا به تنش‌های قومی و سیاسی دامن بزنند

© Photo / ارگغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان در واکنش حادثه تروریستی شب گذشته در مسجد الزهرا می گوید که تروریستان با هدف قراردادن مساجد وگردهمای‌ های سیاسی در تلاش اند تا در کنار جنایت به تنش‌ های قومی و سیاسی نیز دامن بزنند.

انفجار در مسجد الزهرا شش کشته و ده زخمی به جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
داعش مسئولیت بمب گزاری در مسجد الزهرا در کابل را به عهده گرفت
او گفت که این رفتارها نشان می‌دهد که تروریزم؛ مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلکه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت‌اند.
غنی تاکید می کرد که تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان همواره به‌حیث ملت متحد و یک‌ پارچه در کنارهم قرار دارند و این‌  چنین اعمال خصمانه که خلاف همه موازین دینی و ارزشی می‌باشد، نمی‌تواند به‌ هیچ عنوان به وحدت اقوام باهم برادر، روندهای سیاسی و مذهبی ملت افغانستان آسیب وارد کند.
Медики госпитализируют пострадавшего от взрыва в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
حمله انتحاری به مسجد الزهرا در غرب کابل 10 کشته و زخمی برجای گذاشت

رئیس‌جمهور افغانستان، به مقانم های مسول دستور داده‌ است، تا تدابیر لازم امنیتی را جهت خاک ‌سپاری شهدا و مراسم فاتحه روی ‌دست گیرند و هم‌چنان در تأمین امنیت بیشتر اماکن عبادی تدابیر جدی اتخاذ کنند.
وی از قهرمانی و فداکاری سربازان پولیس به‌ ویژه سرباز شهیدی که شب گذشته باعث جلوگیری از یک فاجعۀ بزرگ‌تر شد، ستایش نموده و همچنان، شهادت الحاج رمضان حسین ‌زاده یک تن از تجاران افغان را به خانوادۀ و دوستان وی تسلیت عرض نمود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала