وزارت دفاع افغانستان: تنها راه حل بحران افغانستان نابودی مراکز تروریستی در پاکستان است

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeوزارت دفاع افغانستان: تنها راه حل بحران افغانستان نابودی مراکز تروریستی در پاکستان است
وزارت دفاع افغانستان: تنها راه حل بحران افغانستان نابودی مراکز تروریستی در پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به استراتژی امریکا در افغانستان تاکید کرد که افزایش فشار بر حامیان تروریسم و از بین بردن منابع مالی آنها در بیرون از مرزهای این کشور به ویژه پاکستان تنها راه حل بحران افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که امریکا باید نابودی منابع مالی تروریست‌ها و از بین مراکز امن تروریستی در خارج از خاک افغانستان را در استراتیژی جدید خود در نظر بگیرد زیرا این اقدامات تنها راه حل بحران جاری در افغانستان است و دولت کابل از آن حمایت می‌کند.

دولت وزیری تاکید کرد: حملات تروریستی علیه افغانستان در مراکز امن تروریست‌ها در خاک پاکستان طراحی می‌شوند و حل بحران جاری تنها با فشار دولت پاکستان برای نابودی این مراکز تروریستی است.

مجله «واشنگتن اگزمینر» به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا نوشته بود که در استراتژی جدید امریکا بر از بین بردن مراکز امن تروریستی در پاکستان تمرکز خواهد شد.

این مقام امریکایی تصریح کرد که برای سرکوب شبکه حقانی قرار است پاکستان تحت فشار قرار گیرد.

از سوی دیگر، طارق‌شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز روز گذشته گفت: امریکا بهتر است برای نابودی مراکز تروریست‌ها در خارج از خاک افغانستان تمرکز کند.

جنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا در کنگره این کشور اعلام کرده بود که تا اواسط ماه جولای استراتژی جدید امریکا در افغانستان اعلام خواهد شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала