وزارت خارجه افغانستان: داعش در افغانستان پوششی جهت فعالیت‌ های امنیتی خارجی ها ست

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaوزارت خارجه افغانستان: داعش در افغانستان پوششی جهت فعالیت‌ های امنیتی خارجی ها ست
وزارت خارجه افغانستان: داعش در افغانستان پوششی جهت فعالیت‌ های امنیتی خارجی ها ست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد: گروه تروریستی داعش در این کشور حضور واقعی ندارد و تنها پوششی برای فعالیت‌های تخریبی سازمان‌های اطلاعاتی خارجی است.

به گزارش اسپوتنیک خبرگزاری تسنیم، فرامرز تمنا رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان گفت: پاکستان مرکز افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه است.

وی اظهارداشت: کشورهای جهان سوم نتوانسته‌اند در مبارزه با افراط‌گرایی موفق شوند زیرا برای تبیین واقعی دین اسلام در جامعه خودشان موفق نبوده‌اند.

تمنا خاطرنشان کرد: حکومت افغانستان در سال‌های گذشته از شیوه‌های مختلف چون دستگاه دیپلماتیک، رابطه سیاسی و نظامی تلاش‌های خود را با پاکستان انجام داد تا توجه این کشور را برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم بدست آورد اما پیشرفتی نداشت.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان گفت: پاکستان جزء اصلی گفت‌وگوهای صلح افغانستان است و باید طالبان را به هر نحو ممکن به میز مذاکره بکشاند.

وی ادامه داد: با این حال، حکومت افغانستان هنوز هم به صداقت پاکستان در همکاری با دولت کابل اعتمادی ندارد.

فرامز تمنا درباره فعالیت‌های تروریستی گروه داعش نیز اعلام کرد: حضور این گروه واقعی نیست، بلکه ساخته شده سازمان‌های اطلاعات خارجی است و برای رسیدن به اهداف خود از این گروه‌ها تحت نام داعش استفاده می‌کنند.

به گزارش جمهور، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی از احزاب و کارشناسان، مقامات ارشد دولت افغانستان را جزء حامیان داعش می‌دانند.

پیش از این ظاهر قدیر و شکیبا هاشمی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز دولت این کشور را به حمایت از افراد وابسته به داعش متهم کرده بودند.

همچنین گروه طالبان بارها اعلام کرد که در درگیری با گروه داعش، بالگردهای امریکایی به این گروه تروریستی کمک می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала