عبدالرووف ابراهیمی: ادارۀ امور مانع رسیدن اسناد به رییس جمهور می‎شود

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان
پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابراهیمی می‏گوید که ریاست ادارۀ امور ریاست جمهوری، مانع رسیدن شماری از سندها به ویژه سندهای مجلس نماینده‎گان به رییس جمهور می‎شود.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‎گان این موضوع را چالش بر انگیز می‎داند و خواهان حل این معضل است.
آقای ابراهیمی، در نشست عمومی روز دوشنبه (۲۹ جوزا) مجلس نماینده‎گان گفت: «ادارۀ امور خودش یک پاتک(مانع) بسیار خطرناکی است که اسنادها را به رییس صاحب جمهور به وقت زمانش نمی رساند.»
در همین حال، شماری از اعضای مجلس نماینده‎گان تأکید دارند که حکومت می کوشد تا برای نماینده‎گانی که ناتوانایی‎های حکومت را انتقاد می‎کنند، پرونده سازی کند.
جعفر مهدوی، عضو مجلس نماینده‎گان در این باره بیان داشت: «منتقدین چه در داخل پارلمان افغانستان، چه بیرون از پارلمان افغانستان، علیه حکومت که دایعۀ جز اصلاح طلبی و آوردن اصلاحات در نظام سیاسی، هدف دیگر ندارند، که سرکوب شوند. به عنوان مثال در این اواخر شنیده می‎شود که ریاست جرایم سنگین را وظیفه داده است که برای وکلای منتقد حکومت و نخبگان سیاسی بیرون از پارلمان، دوسیه ساخته شود.»
از سویی هم، برخی دیگر از اعضای مجلس نماینده‎گان، می گویند که حکومت نسبت به مصوبه‎های مجلس احترام ندارد و این کار حکومت را تآسف بار عنوان می کنند.
عبدالستار خواصی، عضو مجلس نماینده‎گان تصریح کرد: «کسی فیصله‎های ما را احترام نمی کند، فکر می‎کند که ما همین‎طور حکومت می چلانیم؛ بیایید یک شجاعت و مردانگی ما هم داشته باشیم، اگر حکومت توجه نمی کند دروازه پارلمان را بسته می کنیم.»
عارف رحمانی، عضو دیگر مجلس نماینده‎گان نیز افزود: «مجلس ما و شما همه روزه تبدیل شده به یک قصه خانه یا شکایت خانه، همۀ ما شکایت می کنیم که در ولایات ما ناامنی است، قتل است، ترور است، اختطاف است.»
اما، دواخان مینه پال، معاون سخن‎گوی ریاست جمهوری، تأکید دارد که حکومت در قبال تمامی تصمیم‎های شورای ملی مسؤول است و با مسؤولیت بر خورد کرده است.
وی اظهار داشت: «حکومت به تفکیک قواهای سه گانه دولت احترام دارد و مطابق به قانون اساسی و اصل تفکیک قوا، تمام تصامیم خود را می گیرد.»
این درحالی است که رییس مجلس نماینده‏گان هفتۀ گذشته اعلام کرد که پانزده مصوبۀ این مجلس، به رییس جمهور فرستاده شده‎ اند اما هیچ یک از این مصوبه‎ها ازسوی رییس جمهور توشیح نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала