غنی صلاحیت اجرایی مشاوران را سلب کرد

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileغنی صلاحیت اجرایی مشاوران را سلب کرد
غنی صلاحیت اجرایی مشاوران را سلب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در گذشته شماری از مشاوران ریاست جمهوری و وزارت‌خانه‌ها تفاهم‌نامه‌های را با شرکت‌ها و نهادهای خصوصی به امضا می‌رسانیدند. ‎‌

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفته است که پس از این هیچ یک از مشاوران حق ندارند که تفاهم نامه‌ها را با شرکت‌ها و نهاد امضا کنند، زیرا نتیجۀ قراردادهای قبلی قابل قبول مردم و دولت نبوده‌است.

رییس جمهور افغانستان در نشست شورای عالی اقتصادی که روز گذشته در ارگ برگزار شده بود، روی پالیسی طبقه‌بندی شرکت‌ها، احداث فابریکۀ سمنت هرات و فروش فلزات داغمه گفت‌وگو کرد.

رییس جمهور غنی به وزارت‌خانه‌ها دستور داده‌است که با هر شرکتی که قرارداد می‌بستند باید شرکت مورد اعتماد باشد.

رییس جمهور با توجه به مشکلات اقتصادی کشور گفت که وزارت معادن و پطرولیم نقش اساسی را در نظارت از معادن کشور دارد و دولت مکلف نیست تا سکتور خصوصی را برای این وزارت معرفی کند.

در خبرنامه جزئیات بیش‌تر داده نشده اما آمده‌است که رییس جمهور با اشاره به  تضاد منافع گفت که هیچ مشاورت صلاحیت اجرایی ندارد و تفاهم‌نامه‌یی را نیز نمی‌تواند که به امضا برساند.

او با توجه به تمام مراحل قانونی قرار داد گفت که همه رفتارهای ما مطابق به قانون باشد، زیرا نتیجۀ قراردادهای قبلی برای ما قابل قبول نبوده‌است.

این گفته‌های محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور درست پس از آن ابراز می‌شود که در گذشته شماری از مشاوران ریاست جمهوری و وزارت‌خانه‌ها تفاهم‌نامه‌های را با شرکت‌ها و نهادهای خصوصی به امضا رسانیده‌اند. ‎‌

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала