تلاش نیمه‌شبی پولیس کابل برای برچیدن خیمه تحصن+ویدیو، عکس

© Sputnik / Minaتلاش نیمه‌شبی پولیس کابل برای برچیدن خیمه تحصن+ویدیو، عکس
تلاش نیمه‌شبی پولیس کابل برای برچیدن خیمه تحصن+ویدیو، عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گارنيزون و پوليس كابل برای متفرق ساختن و برچیدن چادر اعتراض کننده ها، بالای جوانان عدالت خواه جنبش رستاخیز از بم دستی و گلوله كار ميگيرند و چند تن تا حالا زخمي شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از معترضان حاضر در خیمه تحصن کابل،  گارنيزون و پوليس كابل برای متفرق ساختن و برچیدن چادر اعتراض کننده ها، بالای جوانان عدالت خواه جنبش رستاخیز از بم دستی و گلوله كار ميگيرند و چند تن تا حالا زخمي شدند.

هارون معترف، یکی از اعضای فعال جنبش رستاخیز در صفحه فیسبوکش خواستار کمک به جوانان جنبش رستاخیز شده است.

گفته می‌شود، پولیس کابل نیمه شب با پرتاب بم دستی به طرف خیمه و فیرهای هوایی تلاش کرده است تا معترضان را متفرق سازد و خیمه اعتراض را بردارد.

 داکتر فهیم توخی، یک تن از فعالان مدنی در  صفحه فیسبوکش نوشته است- "خیمه هنوز پا برجاست پولیس ساعتی پیش به خیمه تحصن یورش برده و در درگیری با پولیس دو تن زخم برداشته اند.

" گفته میشود پولیس تا هنوز موفق به برداشتن خیمه نشده اما شماری از اشخاصی را که مانع پولیس میشدند بازداشت کرده است.

رشاد زریر، فعال مدنی افغان با نشر خبرهای تازه از واقعه حمله به خیمه، نوشته است- "نیمهء دوم شب، مادر خشونت در دامن حکومت، کودکِ بحرانی دیگر زایید!!!
چادر مرکزی و تنها پایگاه جنبشِ رستاخیز تغییر واقع چهارراهِ زنبق کابل، ناگهان و به شدت مورد تهاجم  نیروهای مسلح دولتی قرار گرفته، از چهارسو محاصره شده و برآنند تا با زور و خشونت خیمه را برچینند و آخرین نفس های دادخواهی رستاخاستگانِ تغییر را ستم سالارانه در سینه متوقف کنند. که تا حال یک بخش خیمه فرو ریخته و شلیک هایی شده، ستیز و مقاومت معترضین در برابر پولیس ادامه دارد و فضا رو به بحرانی شدن است. معترضان از تمام عدالت پسندان و حامیان رستاخیز تغییر خواهانند به خیمه تشریف برده و درین شبانگاه، جلوی برچیدن خیمه با زور و رویدادهای بدتر را بگیرند!"

زریر طی آخرین پوست در فیسبوک نوشته است که معترضینِ رستاخیز تغییر در برابر پولیس ایستادگی کردند و پس از دادن دو زخمی و بازداشت چند همرزم  شان موفق شدند خیمه را دوباره بلند کرده و برپا نگهدارند، نیروهای دولتی دستور عقب نشینی دریافته از برچیدن چادر دست برداشته و برگشتند سرِ جاهای شان.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала