طالبان: زندانیان خود را با گروگان های امریکایی و استرالیایی مبادله می کنیم

© AP Photo / Allauddin KhanАфганские талибы с оружием. Архивное фото
Афганские талибы с оружием. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ویدیویی که از طرف طالبان به نشر رسیده، آنها خواستار مبادله زندانیان خود با گروگان های امریکایی و استرالیایی شان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، گروه طالبان ویدئویی از دو گروگان امریکایی و استرالیایی منتشر کرد که سال گذشته از کابل ربوده شده بودند.

در این ویدئو، دو گروگان «کیون کینگ» امریکایی و «تیموتی ویکس» استرالیایی از رئیس‌جمهور امریکا و نخست‌وزیر استرالیا می‌خواهند تا برای آزادی آنها با طالبان مذاکره کنند و زندانیان این گروه را از زندان‌های «بگرام» و «پلچرخی» آزاد کنند.

پروفیسور امریکایی که نزد طالبان اسیر است از ترامپ کمک خواست (ویدئو) - اسپوتنیک افغانستان
پروفیسور امریکایی که نزد طالبان اسیر است از ترامپ کمک خواست (ویدئو)

گروگان استرالیایی خطاب به «ترمبل» نخست‌وزیر استرالیا گفت، که با طالبان مذاکره و او را آزاد کند زیرا استرالیا پیش از این هم یک شهروند خود را از طریق مذاکره با طالبان آزاد کرده بود.

وی از دوستان و خانواده خود می‌خواهد تا موضوع آزادی او را از طریق رسانه‌ها با سیاستمداران و پارلمان این کشور مطرح کنند تا دولت این کشور وارد مذاکره با طالبان شوند.

گروگان استرالیایی در این ویدئو می‌گوید، که طالبان با آنها برخورد مناسبی داشته و غذای مناسبی نیز به او داده‌ است.

وی افزود: طالبان به آنها چای و شیر داده و اجازه حمام کردن نیز می‌دهند و داروهای مورد نیاز را تهیه می‌کنند و آنها را به بازار می‌برند.

گروگان امریکایی نیز از دونالد ترامپ، «ایوانکا ترامپ» و «کوشنر» می‌خواهد تا با اتخاذ تصمیم شجاعانه با آزادی زندانیان طالبان زمینه آزادی آنها را فراهم کنند.

طالبان در این ویدئو بار دیگر خواستار آزادی زندانیان خود در ازای این دو گروگان شدند.

این ویدیو در حالی منتشر شده است، که پس از حمله کابل اشرف غنی حکم اعدام 11 تن از زندانیان ارشد طالبان از جمله «انس‌حقانی» برادر رهبر شبکه حقانی را  امضا کرد.

این دومین ویدئو از این دو گروگان غربی است که از شروع سال جاری منتشر شده است.

گروه طالبان پیش از این نیز در ازای آزادی این دو استاد خارجی دانشگاه کابل خواستار آزادی «انس‌حقانی» برادر رهبرشبکه حقانی و سایر زندانیان این گروه شده بودند.

وزارت خارجه امریکا در واکنش به این ویدئو اعلام کرد، که آنها در حال بررسی موضوع هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала