هند شورای امنیت سازملل را به بی توجهی نسبت به گروهای تروریستی و حامیانش در افغانستان متهم کرد

© AFP 2023 / MONEY SHARMA Indian residents photograph India's tallest flag as it is unveiled in Faridabad on the outskirts of New Delhi on March 3, 2015
Indian residents photograph India's tallest flag as it is unveiled in Faridabad on the outskirts of New Delhi on March 3, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم هند در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان با محوریت افغانستان تاکید کرد، جامعه جهانی نباید تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم کند و یا از یکی علیه دیگری استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فرست پوینت نوشت، هند شورای امنیت سازمان ملل و جامعه  جهانی را به بی توجهی نسبت به گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در افغانستان متهم کرد.

سید اکبرالدین نماینده دائم هند در سازمان ملل در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: عدم توانایی و عدم تمایل جمعی جامعه جهانی برای دیدن مشکلات، همانطور که هستند، هزینه‌های هنگفتی برای مردم افغانستان ایجاد کرده است.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل حتی از محکوم کردن برخی از حملات تروریستی در افغانستان خودداری کرده است.

درخواست تامین مالی هند در خریداری هلیگوپترهای روسی برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
درخواست تامین مالی هند در خریداری هلیگوپترهای روسی برای افغانستان

اکبرالدین همچنین عدم برگزاری جلسات کافی شورای امنیت سازمان ملل با محوریت افغانستان را مورد انتقاد قرار داد.

نماینده دائم هند اظهار داشت: برخی با بیان اینکه این حملات توسط عناصر ضد حکومتی انجام می‌شوند و نتیجه بحران‌های سیاسی و مدنی در افغانستان هستند، اهمیت این مسائل را کاهش می‌دهند.

وی  گفت: عاملان ضد حکومتی افغانستان از کجا تسلیحات، مواد منفجره و حمایت‌های مالی خود را بدست می‌آورند و کجا آموزش می‌بینند؟ پناهگاه امن این گروه‌ها کجاست؟

نماینده دائم هند در سازمان ملل تصریح کرد:تحریم‌هایی که قرار بود شورای امنیت بر گروه‌های تروریستی در افغانستان اعمال کند نیز بی‌اثر بوده؛ زیرا کمیته اعمال تحریم‌ها افزایش تولید تریاک که همراه با افزایش جهانی مواد مخدر بوده را کاملا نادیده گرفته است.

اکبرالدین گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه جامعه جهانی این است که اطمینان حاصل کند تا گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا در هیچ جا پناهگاه امنی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم کرد و یا یکی را علیه دیگری مورد استفاده قرار داد.

نماینده هند در سازمان ملل خواستار شد که با گروه‌هایی چون طالبان، شبکه حقانی، القاعده، داعش، لشکر طیبه و جیش محمد، بدون تلاش برای توجیه فعالیت‌ آنان، مانند سازمان‌های تروریستی رفتار شود.

پیش از این پاکستان هند را متهم به استفاده افغانستان در مقابل پاکستان کرده بود، که وزارت امور خارجه افغانستان این سخنان مقامات پاکستانی را تمسخر کرده و گفته بودند، که افغانستان کودک نیست که هر کشور بتواند افغانستان را بازیچه دست خود بسازد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала