روسیه از مذاکرات طالبان با دولت افغانستان حمایت میکند

© Sputnik / Zuhal Sarhadروسیه از مذاکرات طالبان با دولت افغانستان حمایت میکند
روسیه از مذاکرات طالبان با دولت افغانستان حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه در آینده نزدیک مذاکرات مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران افغانستان بین طالبان و مقامات افغانستان را آغاز می کند.

به گزارش اسپوتنیک ، روز گذشته ملا هیبت الله رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید اعلام کرد که حضور نظامی آمریکا و نیروهای خارجی عامل ادامه جنگ در افغانستان است بنابراین اگر کشورهای غربی خواستار توقف جنگ هستند باید نیروهای خود را از این کشور خارج کنند.
«ضمیرکابلوف» نماینده خاص پوتین نیز با تایید موضع طالبان به خبرگزاری «اینترفکس» گفت که دولت روسیه از پیشنهاد طالبان در زمینه برگزاری مذاکرات مسالمت آمیز حمایت می کند. به گفته وی، ما از حکومت افغانستان و طالبان می‌خواهیم تا به میز مذاکرات بازگردند، زیرا لازم است تا به جای تحمیل جنگ به افغان‌ها و غیرنظامیانی که خون‌های آنها ریخته می‌شود به جنگ در این کشور پایان دهند.
قابل ذکر است، که طالبان به شدت مخالف حضور نیروهای امریکایی در افغانستان هستند. این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در اوایل ماه جون به جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا اجازه افزایش تعداد نظامیان امریکا در خاک افغانستان را داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала