امریکا پُست نماینده ویژه به افغانستان و پاکستان را حذف می‌کند

© Photo / Pixabayامریکا پُست نماینده ویژه به افغانستان و پاکستان را حذف می‌کند
امریکا پُست نماینده ویژه به افغانستان و پاکستان را حذف می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های امریکایی به نقل از مقامات اسبق امریکایی می‌گویند که وزارت خارجه ایالات متحده امریکا قصد دارد پُست نماینده ویژه به افغانستان و پاکستان را حذف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پوست، لورل میلر، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان قرار بود روز جمعه، وظیفه اش را ترک کند.

دن فلدمن، نماینده ویژه اسبق امریکا برای افغانستان گفته است که ایالات متحده امریکا استراتژی روشن برای افغانستان ندارد، و تصمیم حذف این پُست به معنی نبود یک مقامی است که درصورت تعیین شدن استراتژی از جانب واشنتگن، آنرا اجرا کند.

این درحالیست که وزارت خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که برکناری میلر به معنی کاهش اهمیت کشورهای منطقه برای ایالات متحده امریکا نمی‌باشد. چنانکه روزنامه واشنگتن پوست نوشته است، هنوز امکان این وجود دارد که ریکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا کسی را به صفت نماینده ویژه با صلاحیت‌های کمتر، مقرر کند.

قبل از این گزارش شده بود که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا صلاحیت افزایش تعداد نظامیان را در افغانستان به جیمس متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا واگذار کرده بود. براساس گزارش اسوشتید پرس، به زودی چهار هزار نظامی امریکایی دیگر نیز به افغانستان فرستاده خواهد شد. در حال حاضر تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان به 8400 نفر می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала