سربازان بریتانیا سالها افراد ملکی در افغانستان را تیرباران می کردند

© AP Photo / Lefteris PitarakisA British soldier from the 2nd Battalion, The Royal Anglian Regiment, talks to people prior to their parade through the town of Watford, England, Wednesday March 11, 2009.
A British soldier from the 2nd Battalion, The Royal Anglian Regiment, talks to people prior to their parade through the town of Watford, England, Wednesday March 11, 2009. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرويس اطلاعاتي نيروي هوايي انگليس متهم به جعل گزارش هايي براي پنهان کردن اطلاعات مربوط به کشتار مردم بي دفاع افغانستان شده است.

به گزارش اسپوتینک، روزنامه Times چاپ انگليس در گزارشي نوشت: مدارک موثق نشان مي دهد که شهروندان بي دفاع افغانستان به احتمال اينکه اعضاي طالبان هستند، در عمليات جستجوي خانه به خانۀ نظاميان انگليسي به جاي آنکه بازداشت شوند، کشته شده اند.

Министр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон и государственный секретарь США Джон Керри на пресс-конференции в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان تودی: انگلیس با مشارکت در افغانستان بدنبال قدم گذاشتن به آسیاست

تحقيقاتي در سال 2014 در انگليس درباره ارتکاب جنايات جنگي در افغانستان بين سال هاي 2010 و 2013 آغاز شد، که گسترده ترين تحقيقات تاريخ پوليسي انگليس بود.
اين تحقيقات نشان داد، که سرويس اطلاعاتي انگليس مدارکي را براي جلوه دادن نظاميان افغانستان به عنوان عاملان کشتار شهروندان افغانستان جعل کرده است.
تايمز به نقل از منابع مورد استناد خود نوشت: وزارت دفاع انگليس براي پنهان کردن جنايات جنگي که نظاميان انگليسي در افغانستان مرتکب شده بودند، پيوسته تلاش مي کرد و مدعي بود، که انتشار جزئيات تحقيقات به امنيت ملي ضربه مي زند.

این روزنامه با اشاره به منابع نظامی عالی رتبه خود می نویسد، که اطلاعات به دست آمده از جنایات جنگی یک واحد نظامیان که توسط سرویس مخفی بریتانیا به آنها رسیده است، بسیار دقیق می باشد. این روزنامه می نویسد، که این اطلاعات شامل یک فلم است که با کمک هواپیماهای بدون سرنشین فلم برداری شده و این تلویزیون آن را به نام تلویزیون کشتن نامیده است. در این فلم دیده می شود که نظامیان بریتانیا به افراد غیر مسلح گلوله باری می کند نه همتایان افغانستانی آنها.

به گفته منابع این روزنامه، وزارت دفاع بریتانیا این جنایات جنگی سرویس های اطلاعات خود را به خاطر از رسانه ها پنهان کرده اند، که انتشار این گزارش ها سبب آسیب رسیدن به امنیت ملی، اعتماد عمومی و همکاری با متحدان آنها می شود.

در همین حال، کن مک دونالد رئیس پیشین اطلاعات بریتانیا به خاطر پنهان کاری وزارت دفاع بریتانیا به تحقیق قضایی مستقل خواسته شده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала