امریکا جنگجویان شکست‌خورده داعش را از سوریه و عراق به افغانستان انتقال می‌دهد

© AP Photo / Fileامریکا جنگجویان شکست‌خورده داعش را از سوریه و عراق به افغانستان انتقال می‌دهد
امریکا جنگجویان شکست‌خورده داعش را از سوریه و عراق به افغانستان انتقال می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به شدت تضعیف شده است، برخی منابع از انتقال اعضای این گروه توسط امریکا به افغانستان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، واشنگتن در حال تنظیم صفوف داعش برای انتقال عناصر آن به افغانستان است.

اولگا سوخاریوا، در مقاله‌ای که توسط پایگاه خبری روسیا الیوم نشر شده، تاکید کرده است: "با افزایش موفقیت‌های نیروهای دولتی و قدرت هوا-فضای روسیه در سوریه تمایل واشنگتن برای حفظ قدرت جنگی داعش بیش از پیش برملا می‌شود".

نویسنده افزود: "تشکیلات شبه نظامی معارض در سوریه که با یکدیگر درگیر هستند همچون اردوی آزاد، نیروهای سوریه دموکراتیک در ظاهر امر هدف واحدی که همانا سرکوب داعش است دنبال می‌کنند در حالی که در واقع امر امور به شیوه‌ای متفاوت پیش می‌رود".

نویسنده در خصوص واقعیت همکاری محافل نظامی امریکا با داعش به اظهارات یک مقام ارشد در قوماندانی کل نیروهای مسلح ایران اشاره کرده، گفت: "ما اسناد و اطلاعاتی داریم که حمایت مستقیم امریکا از داعش در منطقه را تأیید می‌کند".

سوخاریوا به نقل از زبیر مسعود عضو اسبق شورای امنیت ملی افغانستان نیز تأکید کرد: "تروریست‌های داعش در حال تجدید قوا و تنظیم صفوف خود برای رفتن از سوریه و عراق به افغانستان و بخصوص ولایت بدخشان در مرز با جمهوری تاجکستان هستند".

به نظر نویسنده، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان نیز با تأیید این خبر گفته است: "نیروهای امریکایی در افغانستان به دنبال تقویت مواضع داعش هستند".

وی افزود: "با این وجود جنگی که برخی نخبگان سیاسی امریکا طراحی کرده‌اند تنها محدود به سوریه نخواهد بود چرا که حوادث این کشور می‌تواند بهانه‌ای باشد تا از آنجا تنشی جدیدی برای رویارویی بین روسیه و امریکا آغاز شود".

این سخنان در حالی مطرح می شود که مواضع گروه تروریستی داعش در عراق با شکست سنگین در موصل و در سوریه با تضعیف مواضع در رقه در حال گسست و انزوا است و حامیان اصلی این گروه باید برای حمایت و انتقال این تروریست ها تدابیری اندیشیده باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала