جزئیات قتل دو نوجوان افغان در کندهار و ارزگان توسط نظامیان آسترالیایی

© AP Photo / Musadeq Sadeqجزئیات قتل دو نوجوان افغان در کندهار و ارزگان توسط نظامیان آسترالیایی
جزئیات قتل دو نوجوان افغان در کندهار و ارزگان توسط نظامیان آسترالیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات درمورد قتل حد اقل دو نوجوان افغان در عملیات‌های جداگانه توسط نیروهای خاص آسترالیا آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی آسترالیایی ای‌بی‌سی (ABC)، این تحقیقات پس از شایعات درمورد عملکردهای غیرقانونی نیروهای خاص آسترالیایی در افغانستان، به درخواست وزیر دفاع آسترالیا در سال گذشته آغاز شد.

به گفته باشندگان محل، نظامیان آسترالیایی بارها افراد ملکی به شمول کودکان را به قتل رسانیده اند.

حد اقل دو مورد قتل کودکان افغان توسط این نظامیان بررسی خواهد شد.

در بیانیه‌‎ی سخنگوی پولیس فدرال آسترالیا با تائید یکی از این موارد، آمده است- "به تاریخ 2 ماه سپتمبر سال 2016 رهبری نیروهای دفاعی آسترالیا در پیوند با ادعای نشریه فرانس پرس مبنی بر عملکردهای غیرقانونی نیروهای دفاعی آسترالیا در افغانستان در سال 2012، خواستار تحقیقات شد".

در برنامه‌ی تلویزیونی که در این مورد نشر شد، گفته شد که نیروهای خاص آسترالیایی پس از به قتل رسانیدن یک نوجوان افغان، تلاش کرد تا این قتل را پنهان نگه دارد. براساس اطلاعات این شبکه، نظامیان آسترالیایی هنگام گشت‌زنی در کندهار نوجوان افغان را به نام خان محمد که 14 یا 15 سال سن داشت، به قتل رسانیده اند. به گفته نزدیکان این نوجوان افغان، او زمانی به قتل رسید که مصروف جمع‌آوری انجیر بوده است. به گفته این افراد، در نزدیکی جسد این نوجوان یک دستگاه ردیابی مربوط به اردوی آسترالیا دریافت شده است.

به گفته منبع این شبکه تلویزیونی، نظامیان آسترالیایی صبح زود در یکی از مناطق دوردست کندهار این نوجوان را به قتل رسانیدند و جسدش را همان‌جا در میان سنگ‌ها رها کردند.

براساس یک گزارش دیگر فرانس پرس، دو فرد ملکی هریک بسم‌الله آزادی و پسرش صادق‌الله در ولایت ارزگان نیز توسط نیروهای خاص آسترالیایی در سال 2013 به قتل رسیده اند، که این قضیه نیز پنهان نگه داشته شده است.

به گفته منبع، نظامیان پس از قتل بسم‌الله، یک میل تفنگچه روی جسدش گذاشتند، تا وی را طالب مسلح جلوه دهند.

این تحقیقات توسط پولیس فدرال آسترالیا صورت می‌گیرد و تاهنوز ادامه دارد.

این درحالیست که اخیراً حکومت آسترالیا 2.2 میلیون دالر را به بنیاد کودکان سازمان ملل متحده (یونیسف) در افغانستان کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала