واکنش تند ریاست دفتر دوستم به اظهارات سرپرست سفارت امریکا

© Photo / دفتر مطبوعاتی معاون اولواکنش تند ریاست دفتر دوستم به اظهارات سرپرست سفارت امریکا
واکنش تند ریاست دفتر دوستم به اظهارات سرپرست سفارت امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری با نشر یک اعلامیه به اظهارات سرپرست سفارت امریکا در کابل در مورد قضیه جنرال عبدالرشید دوستم، واکنش تند نشان داد و این گفته‌ها را غیرقانونی و غیرمسوولانه خوانده است.

به ‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، دفتر معاونیت نخست ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای با اشاره به اظهارات هوگو لارنس، سرپرست سفارت امریکا نوشته است- "در حالیکه افغانستان دارای نهادهای عدلی و قضایی مستقل بوده و رسیدگی به همچو موضوعات در قوانین نافذه کشور صراحت کامل دارد، ابراز نظر غیر مسوولانه دیپلومات‌های خارجی در چنین موارد باعث تشویش و مایه نگرانی مردم افغانستان می شود".

در این اعلامیه خطاب به امریکا تاکید شده است که "در این مقطع زمانی بهتر است که به منافع بزرگ ملی و میهنی پرداخته شود. تعقیب سیاست های ناکارآمد حذف به نفع کشور و دوستان بین المللی ما نخواهد بود."

هوگو لارنس، سرپرست سفارت ایالات متحده امریکا در کابل روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی خواهان پیگیری قضیه اتهام آزار جنسی بر ایشچی والی پیشین جوزجان شده است. او گفته است که نباید به این قضیه رنگ و بوی قومی و سیاسی داده شود.

این در حالیست که رییس جمهور غنی دیروز در یک نشست خبری در کابل با اشاره به سفر معاون نخست ریاست جمهوری به کشور ترکیه گفت که این سفر با اجازه لوی سارنوالی صورت گرفته است. اما دفتر جنرال دوستم این اظهار نظر رییس جمهور را "عاری از حقیقت دانسته تاکید می کند که بر مبنای مواد قانون اساسی افغانستان لوی سارنوالی از همچو صلاحیت برخوردار نیست".

در اطلاعیه تصریح شده است که نظر به ادعای مدعی در مورد پرسش از یکتعداد سربازان بخاطر روشنی قضیه مطروحه همکاری صورت گرفته که این موضوع در اداره سارنوالی مربوطه تحت بررسی قرار گرفته و محول محکمه شده است که هیچ ربطی به شخص معاون اول ریاست جمهوری ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала