اشتاینمایر: وضعیت افغانستان بدتر شده است

© Sputnik / Michail MarkivМинистр иностранных дел Германии Франк-Вальтер Штайнмайер
Министр иностранных дел Германии Франк-Вальтер Штайнмайер - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور آلمان امروز به افغانستان آمد و با نیروهای آلمانی مستقر در بلخ و با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در کابل دیدار کرد و در جریان این دیدارها گفته است که به طور کلی وضعیت امنیتی افغانستان، در سال‌های اخیر بدتر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، اشتاینمایر رییس جمهور آلمان صبح امروز پنجشنبه ۲۲ سرطان، به شهر مزار شریف وارد شده است. نخست با سربازان این کشور و نیروهای ناتو در ولایت بلخ دیدار کرده و گفته است که به طور کلی وضعیت امنیتی افغانستان در دوسال گذشته بدتر شده است.
او گفته است اخراج پناهجویان افغانی که درخواست پناهندگی شان در این کشور رد شده به دلیل وضعیت بد امنیتی در افغانستان به حالت تعلیق در آمده است.
رییس جمهور آلمان همچنان گفته است که باید دولت افغانستان در خصوص نتیجه بخش بودن حمایت‌های خارجی بیشتر توجه کند تا وضعیت این کشور بهبود یابد.
اشتاینمایر گفته است این هدف بدون حفظ وحدت و بدون تفاهم طالبان تحقق پذیر نیست.
رییس جمهور آلمان گفته است که همکاری این کشور با افغانستان ادامه می یابد.
اظهارات رییس جمهور آلمان در مورد اینکه بدون تفاهم طالبان وضعیت در افغانستان تغییر نمی‌کند در حالی بیان گردیده است که یک ماه پیش یک تانکر پر از مواد انفجاری در نزدیکی سفارت این کشور در وزیراکبرخان کابل منفجر شد و صدها کشته و زخمی برجا گذشت.
حکومت افغانستان اعلام کرد که این حمله از سوی شبکه حقانی [شاخه‌ای از گروه طالبان] در پاکستان طرح ریزی گردیده و در کابل انجام شده است.
به دنبال این حادثه،مقام‌های آلمانی اعلام کردند که هدف این حمله سفارت آلمان در کابل بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала