پولیس افغانستان در جنگ با طالبان از معتادان استفاده میکند

© Photo / کسراپولیس افغانستان در جنگ با طالبان از معتادان استفاده میکند
پولیس افغانستان در جنگ با طالبان از معتادان استفاده میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه افغانستانی اعلام کرد که نیروهای پولیس در ولایت هلمند با جمع‌آوری معتادان به بهانه مداوا آنها را برای مبارزه با طالبان به خط مقدم جنگ می‌فرستند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از «آریانا نیوز»، درحالی که تعداد افراد معتاد به مواد مخدر در ولایت هلمند در حال افزایش است برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که ازاین افراد در خط مقدم جنگ با طالبان اعزام می‌شوند.

بر اساس این گزارش، هر روز صدها تن از معتادان در هلمند در پارک تفریحی موسوم به پارک «تربیت معلم» برای استفاده از مواد مخدر دور هم جمع می‌شوند.

تعدادی از افراد معتاد در این پارک مدعی هستند که نیروهای پلیس به بهانه مداوا آنها را جمع‌آوری کرده و برای جنگ در برابر طالبان به خط مقدم درگیری‌ها در این ولایت اعزام می‌کنند.

یکی از این معتادان گفته که مقامات پلیس یک یا دو تن از افراد معتاد را در پاسگاه‌های امنیتی مستقر می‌کنند تا از این پاسگاه‌ها محافظت کنند.

از سوی دیگر، یکی از مسئولان بیمارستان مرکزی در «لشکرگاه» مرکز این ولایت گفت که پلیس از خرده‌فروشی مواد مخدر چشم‌پوشی می‌کند.

تعدادی از افراد معتاد که تحت مداوا در این بیمارستان قرار دارند مدعی هستند که سربازان پلیس با دریافت پول از مواد فروش‌ها به آنها اجازه فعالیت آزادنه می‌دهند.

«عبدالستار بری» مقام مسئول بیمارستان مداوای معتادان تصریح کرد: زمانی که مواد مخدر آزادانه به فروش برسد مداوای معتادان ممکن نیست زیرا آنها به سادگی دوباره به مواد مخدر رجوع می‌کنند.

این در حالی است که جنرال «عبدالغفار صافی» فرمانده پلیس ولایت هلمند حضور سربازان زیر سن قانونی در پاسگاه‌های امنیتی را تائید می‌کند اما اعزام افراد معتاد به خط مقدم جنگ توسط پلیس را به شدت رد می‌کند.

با این حال این نخستین گزارش از اعزام احتمالی معتادان به خط مقدم درگیری‌ها در این ولایت منتشر می‌شود اما وزارت کشور افغانستان برای مبارزه با اعتیاد  در نیروهای پلیس حدود 3500 تن را مورد آزمایش قرار داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала