واکنش ارگ به اظهارات والی بلخ

© Photo / M.Naderiواکنش ارگ به اظهارات والی بلخ
واکنش ارگ به اظهارات والی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ: منتقدان بخشی از نظام کنونی این کشورند که در دستاوردها و مشکلات نیز سهیم هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و والی بلخ روز گذشته در مراسمی در شهر مزار شریف از عملکرد رهبران حکومت وحدت ملی با صراحت انتقاد کرد و اشرف غنی را به استبداد اداری متهم کرد.
والی بلخ اظهار داشت: "ائتلاف شورای عالی نجات افغانستان برای مشکلات جاری و اصلاحات در حکومت وحدت ملی طرح‌ هایی دارند".
اما در این حال، ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده که اگر طرح‌های وجود دارند بنابراین برای بهبود وضعیت و اصلاحات در افغانستان ارائه شوند.
مسئول دفتر سخنگوی ریاست جمهوری شاه‌حسین مرتضوی، به رادیوآزادی گفت که، تصمیم‌ گیری‌ها فردی نیست و استبدادی در حکومت وجود ندارد، افرادی که این موضوع را مطرح می‌کنند نیز جزئی از آن هستند و در مشکلات و دستاوردهای حکومت نیز شریک هستند.
این در حالی است که رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و یکی از اعضای ائتلاف شورای نجات افغانستان گفته بود که تمام امور حکومتی تنها توسط چند نفر مدیریت می ‌شود.
توافق بر سر تشکیل این ائتلاف از سوی محقق، عطامحمد نور، و سایر منتقدان غنی با محوریت جنرال دوستم دو هفته قبل در ترکیه صورت گرفت.
از سوی دیگر حزب «محور مردم افغانستان» نیز به ریاست رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی که روز گذشته اعلام موجودیت کرد نیز به جریان‌های منتقد حکومت پیوسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала