چگونه امریکا اقتصاد افغانستان را به مواد مخدر وابسته کرد؟

© Fotolia / Africa Studioچگونه امریکا اقتصاد افغانستان را به مواد مخدر وابسته کرد؟
چگونه امریکا اقتصاد افغانستان را به مواد مخدر وابسته کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا به دنبال رسیدن به اهداف خود سبب شد تا اقتصاد افغانستان وابسته به مواد مخدر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات گفت: مبارزه با موادمخدر و تروریسم تنها بهانه ای بیش برای ماندن امریکا در افغانستان نیست و هدف امریکا دسترسی به خاورمیانه است.

او گفت: تمام پروژه های مبارزه با مواد مخدر امریکا جز فریب مردم چیزی بیش نیست و از آغاز مبارزه با کشت، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر تا اکنون امریکا و همکارانش ناکام بود و کشت کوکنار در افغانستان و مخصاصا در هرات بیشتر از گذشته شده است.

Наркотические вещества - اسپوتنیک افغانستان
فروش هيروئن به شکل تابلت در کابل

هدف امریکا بی ثباتی در افغانستان است

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها به هدف مبارزه باموادمخدر وارد افغانستان می‌شدند شاید نتیجه خوبی داشت اما هدف آنها در افغانستان برهم زدن امنیت و ازطریق افغانستان رسیدن به اهدافشان درخاورمیانه است.

طاهری خاطرنشان کرد: سالانه مبالغ هنگفتی از کشت، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به جیب مافیا و طالبان مسلح می‌رود که با این پول به خریداری سلاح و مهمات برای جنگ با دولت افغانستان اقدام می‌کنند.

اقتصاد افغانستان توسط امریکا وابسته به مواد مخدر شد

رفیق شهیر کارشناس مسایل سیاسی در هرات بر این باور است، که امریکایی‌ها برای اهداف خودشان در آسیا و خاورمیانه وارد افغانستان شده‌اند، کاری که امروز امریکا و متحدانش سبب شده تا اقتصاد افغانستان وابسته به موادمخدر باشد.

وی گفت: دولت افغانستان تاکنون نتوانسته تا مبارزه با مواد مخدر را مدیریت کند و ما شاهد مبالغ زیادی هستیم که از راه موادمخدر سالانه  به جیب مافیا و مخالفان مسلح دولت می‌رود، اراده جدی و درست برای مبارزه با موادمخدر درسطح بین‌المللی هنوز وجود ندارد.

در همین حال غلام جیلانی دقیق رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر هرات از رسانه های تصویری، شنیداری، چاپی خواشته است تا از مضرات مواد مخدر و کشت کوکنار مردم را بیشتر آگاه کند.

افغانستان در حال حاضر یکی از بزرگترین محل کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در جهان است. اگر چه در سالهای اخیر دولت افغانستان بدیلی برای بعضی ازکشاورزان ولایت های افغانستان توزیع نموده است، اما تا اکنون هیچ موثریت این راهکارها نداشته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала