نیروهای دولتی نتوانستند در بغلان پایگاه ها را از طالبان پس گیرند

© AP Photo / Massoud Hossainiنیروهای دولتی نتوانستند در بغلان پایگاه ها را از طالبان پس گیرند
نیروهای دولتی نتوانستند در بغلان پایگاه ها را از طالبان پس گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با آن که نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان متوقف شده اند، اما نیروهای پولیس در این منطقه می‏گویند که پاسگاه ها و پایگاه های که در هفته گذشته بدست طالبان سقوط کرده اند، هنوز هم به تصرف آنان قرار دارند.

به گزارش سپوتنیک، خبرنگار طلوع نیوز از بغلان مرکزی می‎گوید که پرچم های طالبان بر بلندی های این ولسوالی که مشرف بر شاهراه پلخمری —بغلان مرکزی است، به چشم می خورند؛ اما این شاهراه به روی رفت و آمد باز است.

این درحالی است که عملیات پاک سازی این ولسوالی از وجود طالبان از چندی بدینسو ادامه دارند، اما ظاهرأ این عملیات ها بی نتیجه بوده است.

عبدالشکور، سرباز پولیس محلی در این باره می گوید: «مردم پراکنده اند، امکانات نیست؛ یک بجه شب، سر ما جنگ در گرفت، هرچه که ما داد زدیم، کسی به کمک ما نرسید؛ آخر ما فرار کدیم، قریب بود شهر بغلان را بگیرد.»

غلام قادر، سرباز  دیگر پولیس محلی نیز می افزاید: «ما قشلاق «حودخیل‏ها» را گرفتیم، ولی پایگاه های ما مانده، امکانات نداریم که بریم، قشلاق و قریه خودرا بگیریم.»

این در حالی است که عملیات نابود سازی طالبان در این ولسوالی متوقف شده است، روستا نشینان اما نگران اند که طالبان بار دیگر به آنان آسیب برسانند.

کریم الله، باشنده ولسوالی بغلان مرکزی در این باره می‏گوید: «مردم آواره است، در کناره های دیوارها طالبان حضور دارند، مردم نان خوردن ندارند، ما پیش والی صاحب مردم را روان کردیم که برای ما کمک کند، ولی تاهنوز هیچ جوابی برای ما ندادند».

عبدالباقی، باشنده دیگر ولسوالی بغلان مرکزی نیز می افزاید: «دولت همین جا حضور دارد، اینقدر نمی کند که عملیات را پیش ببره که ما بی غم شویم، یا درست عملیات کند یا طالبان را  بگذارند که سر ما حاکمیت کنند.»

عبدالله، باشنده هم از دیگر باشنده گان این ولسوالی می گوید: «از دولت می خواهیم که عملیات کند، که این منطقه را پاک کند اگر عملیات نمی کند، اگه زورشان نمیرسه، امی خطه رها بته که کشت زراعت ما از بین رفت.»

اما فرماندهان پولیس محلی می گویند که به زودی روستاهای از دست رفته را پس خواهند گرفت.

ارباب داود، فرمانده پولیس محلی در این باره بیان داشت: «دشمن بسیار پلان گذاری قوی داشتند که ولایت را سقوط بدهند، اما نیروهای امنیتی توانستند که در هرجا که این ها سر بالا کردند، سرکوب شان کنند».

در حال حاضر، طالبان در ولسوالی بغلان مرکزی، ولسوالی گذرگاه نور و بخش های از شهر پلخمری حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала