جنرال باجوا: پاکستان و افغانستان هر دو قربانی تروریزم اند

© Photo / Sputnikجنرال باجو: پاکستان و افغانستان هر دو قربانی تروریزم هستند
جنرال باجو: پاکستان و افغانستان هر دو قربانی تروریزم هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان به افغانستان پیشنهاد داد تا در از بین بردن مخفیگاه‌های تروریستی در مناطق مرزی به این کشور کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان گفت: اگر استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان متوقف نشود هر دو کشور همچنان از اقدامات تروریستی رنج خواهند برد.
این اظهارات در جریان نشست امنیتی به ریاست جنرال باجوا مطرح شد که به دنبال حمله انتحاری روز دوشنبه در شهر لاهور واقع در شمال شرق پاکستان برگزار شد؛ حمله‌ای که در آن ۲۶ نفر جان باختند.
وی افزود: انفجارها در کابل و لاهور گواه موقعیت ما هستند که نشان می‌دهد پاکستان و افغانستان هر دو قربانیان تروریزم هستند و اگر تروریست‌ها به استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاه خود ادامه دهند این دو کشور همسایه همچنان از اقدام تروریستی رنج خواهند برد.
در حمله مرگبار کابل که چند ساعت قبل از حمله انتحاری لاهور رخ داد نیز بیش از ۳۰ تن کشته شدند.
جنرال باجوا با اشاره به یک سری عملیات ارتش پاکستان علیه شبه‌نظامیان طالبان از سال ۲۰۱۴ میلادی که در مناطق قبیله نشین هم‌مرز با افغانستان صورت گرفته، گفت: درست همانطور که در مناطق مرزی عملیات پاکسازی پناهگاه‌های تروریستی را انجام داده‌ایم، آماده‌ایم تا به افغانستان نیز در از بین بردن پناهگاه‌های تروریستی در مناطق مرزی‌شان کمک کنیم.
وی با اشاره غیرمستقیم به آژانس اطلاعاتی هند موسوم به "جناح تحقیق و تحلیل" گفت: برخی از عاملان منطقه‌ای و آژانس‌های اطلاعاتی متخاصم از ترور به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند.
اسلام‌آباد معتقد است که آژانس اطلاعاتی هند در افغانستان فعالیت دارد و از این اقدام برای بی‌ثبات کردن پاکستان استفاده می‌کند.
کابل و اسلام آباد مدت‌هاست یکدیگر را به فراهم کردن پناهگاه برای شبه‌نظامیان طالبان و داعش در مناطق مرزی‌شان متهم کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала