والی بلخ بار دیگر اشرف غنی را به استبداد و انحصار گرایی متهم کرد

© عکس از صفحه عطا محمد نوروالی بلخ بار دیگراشرف غنی را به استبداد و انحصار گرایی متهم کرد
والی بلخ  بار دیگراشرف غنی را به استبداد و انحصار گرایی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم «عطا‌محمد نور» والی بلخ و رئیس شورای اجرایی حزب «جمعیت اسلامی» در جمع بزرگان قومی و متنفذان بار دیگر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان را به استبداد و انحصارگرایی متهم کرد.

گفته می‌شود که شمار زیادی از بزرگان قومی، متنفذان، علما، فرماندهان، شخصیت‌های سیاسی و جوانان ولایت‌های «خوست»، «پکتیا» و «پکتیکا» برای اعلام حمایت خود از ائتلاف «شورای عالی نجات افغانستان» به شهر مزار شریف آمده بودند.

در این همایش والی بلخ ضمن سخنرانی درباره وضعیت کنونی افغانستان و مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در این کشور بار دیگر اشرف غنی را به انحصارگرایی و استبداد متهم کرد و مبنای وحدت و همدلی مردم افغانستان را تامین عدالت اجتماعی خواند.

والی بلخ رویدادهای اخیر تروریستی را نیز به دلیل عدم کارایی حکومت دانست و اظهار داشت: «اوضاع افغانستان برای همه معلوم است؛ آیا ما به این وضعیت ادامه دهیم یا کاری کنیم تا یک حکومت پاسخگو روی کار آید».

نور پیش از این نیز در گردهمایی چند هزار نفری حامیان ائتلاف شورای عالی نجات در مزار شریف هشدار داد که اگر حکومت دست از انحصار و نفاق‌افکنی بین اقوام برندارد، این ائتلاف شرایط خود را با توسل به قدرت مردمی بر ارگ‌نشینان اجرایی خواهد کرد.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت: ائتلاف شورای عالی نجات و حزب جمعیت اسلامی خواسته‌های خود را در بیانیه‌ای اعلام خواهند کرد؛ درصورتی که حکومت پاسخگو نباشد ما شرایط اعلام‌شده را با توسل به قدرت مردم بر حکومت تحمیل خواهیم نمود.

وی همچنین تصریح کرد: از حضور کشورهای خارجی در افغانستان حمایت می‌کنیم اما جامعه جهانی اجازه ندهد تا کمک‌های مالی آنها برای ایجاد نفاق بین اقوام افغانستان و حذف فیزیکی افراد هزینه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала