ناامیدی ترامپ از وضعیت افغانستان

© REUTERS / Joshua Robertsناامیدی ترامپ از وضعیت افغانستان
ناامیدی ترامپ از وضعیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که چندی پیش در نشست ویژه امنیتی قصر سفید درباره افغانستان، ترامپ بارها بر لزوم برکناری فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور تاکید کرد، یک منبع آگاه از تمایل رئیس جمهور آمریکا برای جایگزینی جنرال مک مستر با نیکلسون خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فاکس نیوز»، عدم موفقیت در افغانستان سبب ناامیدی روز افزون رئیس جمهور آمریکا شده است، نارضایتی ترامپ از وضعیت فعلی پرسش‌هایی را درباره آینده جنرال «مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا به وجود آورده است.
چند روز پیش حمله به کاروان نظامیان آمریکایی در ولایت «قندهار» دو کشته برجا گذاشت، پس از آن نیز حمله انتحاری به کاروان نیروهای ناتو در ولسوالی «قره باغ» در شمال کابل به کشته شدن یک نظامی خارجی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.
از این رو، فاکس نیوز در گفت‌وگو با «مایکل والتز» نظامی متقاعد آمریکا این پرسش سوال را مطرح کرد که آیا شایعات موجود مبنی بر جایگزینی جنرال مک‌مستر با جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان درست است؟
این مقام سابق ارتش آمریکا با توجه به شایعاتی درباره جایگزینی «مایک پامپیئو» رئیس کنونی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با مک مستر و اعزام وی برای فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان گفت که ژنرال مک مستر می‌تواند عملکرد عالی در افغانستان داشته باشد، اما ترامپ مایل به ابقای او در مقام مشاور امنیت ملی این کشور است.
«آسوشیتدپرس» نیز گزارش داده است که ترامپ در نشست ویژه امنیتی برای رسیدگی به افغانستان بارها پیشنهاد داد تا جنرال نیکلسون به دلیل عملکرد ضعیف برکنار شود.
یک منبع آگاه از این نشست نیز تصریح کرد که دونالد ترامپ درباره راه حل افغانستان با ناامیدی روبرو شده و پیشنهاد داده است تا جنرال مک مستر فرماندهی ماموریت افغانستان را بر عهده گیرد.
آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد که ترامپ در پی راه حلی است تا بن‌بست جنگ در افغانستان شکسته شود و با بهبود وضعیت، زمینه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور برای همیشه فراهم شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала