تیرباران 26 دهقان توسط داعش در سرپل

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniتیرباران 26 دهقان توسط داعش در سرپل
تیرباران 26 دهقان توسط داعش در سرپل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افراد یکی از فرماندهان داعش در سرپل 26 دهقان را تیرباران کردند.

Бывшие члены движения Талибан в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان
قتل عام و سوختاندن خانه ها در میرزاولنگ سر پل به دست طالبان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، محمد نور رحمانی رئیس شورای ولایتی سرپل گفت: افراد زیردست شیرمحمد غضنفر، یکی از فرماندهان گروه داعش 26 تن از دهقانان را که روز گذشته از روستای میزر ااولنگ ولسوالی صیاد ربوده بودند، کمی دورتر از این روستا تیر باران کردند.

رحمانی می گوید: آنان روز گذشته با شماری از موسفیدان برای پادرمیانی به خاطر رهایی این افراد از چنگ داعش به درۀ میرزااولنگ رفته بودند، اما به علت درگیری‌ میان نیروهای امنیتی، طالبان و داعش موفق به این کار نشدند.

در همین حال، ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل این خبر را تا هنوز تایید و یا رد نمی کند، اما می گوید، که قرار است امروز

امروز شماری از مو سفیدان و بزرگان قوم به خاطر انتقال اجساد غیرنظامیانی که در جریان درگیری‌های یک روز گذشته در درۀ میرزااولنگ از سوی طالبان و داعشیان کشته شده‌اند به این روستا فرستاده شوند.

یک منبع محلی هم که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که تاکنون 33 غیرنظامی و 8 نیروی خیزش مردمی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این در حالیست که گروه داعش و طالبان در این مورد چیز نگفته است. روستای میرزااولنگِ ولسوالی صیاد سرپل روز گذشته به دست طالبان سقوط کرد و پس از آن گروه داعش نیز به این ولسوالی آمده و با طالبان یکجا شده‌اند.

سرپُل یکی از 34 ولایت افغانستان است. مرکز این ولایت شهر سرپل می‌باشد. سرپل در شمال افغانستان واقع شده و از غرب و شمال با ولایت‌های فاریاب، جوزجان و بلخ، از جنوب با غور و بامیان و از شرق با ولایت سمنگان همسایه است.

در شمال افغانستان ولایت های سرپل، فاریاب، جوزجان و غور در سالهای آخر از جمله ولایت های ناامن به شمار می روند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала