واکنش شورای امنیت به خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان

© AFP 2023 / JEWEL SAMADواکنش شورای امنیت به خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان
واکنش شورای امنیت به خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان خبر داده است که پیشنهاد خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان یک طرح شخصی است و با دولت افغانستان مطرح نشده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است که تمام نیازمندی‌های امنیتی افغانستان در توافق‌نامۀ امنیتی میان کابل و واشنگتن مطرح شده‌است. 
قادرشاه، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته است، پیشنهاد خصوصی ماموریت نظامی امریکا در قبال افغانستان یک نظر شخصی است و هنوز هم جزئیات بیش‌تر در این مورد منتشر نشده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی می‌افزاید که هرچند این موضوع در رسانه‌ها به نشر رسیده؛ اما تا به حال با دولت افغانستان به شکل رسمی مطرح نشده‌است. 
این در حالیست که شرکت نظامی خصوصی بلک واتر امریکا به ادارۀ دونالد ترامپ پیش‌نهاد کرده‌است که ماموریت نظامی آن کشور در افغانستان را خصوصی بسازد. 
رییس شرکت بلک واتر گفته‌است که این اقدام می‌تواند سبب کاهش هزینۀ امریکا در افغانستان از ۴۵ میلیارد دالر به ۱۰ میلیارد دالر باشد. 
به اساس اظهارات مقام‌های نظامی امریکا، هرچند شرکت نظامی خصوصی بلک واتر نام نیک در این کشور ندارد، اما ادارۀ دونالد ترامپ بالای این پیشنهاد بررسی‌های خود را آغاز کرده‌است. 
گفته می‌شود که پسر و داماد دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا موافق هستند که ماموریت نظامی امریکا در افغانستان را به این شرکت بدهند. 
این در حالیست که تا هنوز مقام‌ها در کاخ سفید در این مورد این موضوع به شکل رسمی اظهار نظر نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала