هدف حمله تروریستی 31 می در کابل سفارت آلمان بود

© Sputnikهدف حمله تروریستی 31 می در کابل سفارت آلمان بود
هدف حمله تروریستی 31 می در کابل سفارت آلمان بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است، که هدف حمله تروریستی 31 می در کابل سفارت آلمان بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از dpa، در این اعلامیه آمده است:- "بر اساس اطلاعات بدست آمده، هدف حمله تروریستی 31 می در کابل سفارت آلمان بوده است". 

کابل انفجار - اسپوتنیک افغانستان
اطلاعات آلمان از حمله تروریستی در منطقه دیپلمات نشین کابل هشدار داد بود

در این اعلامیه آمده است، که عاملان این حمله تا هنوز بازداشت نشده و تا هنوز هم به شکل رسمی هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به دوش نگرفته است. اما یک اعلامیه از طرف گروه تروریستی «دولت اسلامی» در انترنت به نشر رسیده که گویا این گروه مسئولیت این انفجار را به دوش گرفته اند، اما تا هنوز این گروه این اعلامیه را تایید نکرده است.

انفجاری که در صبح 31 می در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان و ساختمان های سفارتخانه های خارجی در کابل رخ داد، به گفته مقامات امنیتی افغانستان بیش از 150 نفر کشته شدند که دو نفر از آنها نگهبانان سفارت آلمان بودند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به دوش گرفت.

پس از این حمله دادستان کل آلمان تحقیقات در باره این حمله تروریستی را آغاز کرد.
این حمله تروریستی به احتمال زیاد برنامه ریزی شده بود که در برابر سفارت آلمان انجام شود. راننده موتر فاضلاب اسناد جعلی برای ورود به سفارت را با خود داشت و در زمان که ماموران امنیتی بالای او شک می کند او موتر فاضلاب را در همان جا انفجار می دهد. در این موتر فاضلاب بیش از هزار کیلو گرام مواد انفجاری جاگذاری شده بود که یکی از انفجار های بزرگ در سالهای اخیر در افغانستان شمرده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала