سکوت سازمان‌ های بین‌المللی در قبال نسل کشی میرزاولنگ

© AFP 2023 / STRسکوت سازمان‌ های بین‌المللی در قبال نسل کشی میرزاولنگ
سکوت سازمان‌ های بین‌المللی در قبال نسل کشی میرزاولنگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان‌ هایی که دم از حقوق بشر و نجات جان انسان‌ ها می ‌زنند و مدعی هستند که مدافع ندای مظلومین هستند، در قبال کشتارهای دسته‌ جمعی میرزاولنگ سکوت اختیار کرده و صدای خود را بلند نمی‌ کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، خادم حسین هدایتی، مسوول بخش علما و مبلغین مرکز فعالیت ‌های فرهنگی اجتماعی "تبیان" به ارزیابی نا امنی‌ های اخیر در ولایت‌های کشور پرداخت و اوضاع جاری را نگران کننده خواند.
این عالم دینی به جنگ اخیر در منطقه "میرزاولنگ" ولایت سرپل اشاره کرد و گفت که در تمام قوانین بین‌المللی، افراد ملکی در هر جایی از جهان که باشند، در هر گونه درگیری، جان و مالش محفوظ است.
وی تصریح کرد که جای تاسف است سازمان‌ هایی که دم از حقوق بشر و نجات جان انسان‌ ها می‌ زنند و مدعی هستند که مدافع ندای مظلومین هستند، در قبال این کشتارهای دسته‌ جمعی سکوت اختیار کرده و صدای خود را بلند نمی ‌کنند.
وی در خصوص حضور نیروهای خارجی در کشور گفت که این نیروها برای خدمت به خلق نیامده ‌اند، بلکه آمده‌ اند تا اموال کشور را به تاراج ببرند.
این عالم دینی در ادامه به حملات انتحاری و کشتار مردم در ولایت‌های مختلف کشور مخصوصا حمله به مسجد جوادیه شهر هرات اشاره کرد و گفت که دولت وظیفه دارد تا از جان و مال مردم حفاظت کند اما نباید نقش مردم و همکاری آنان را نیز نادیده بگیریم.
هدایتی از مقامات افغانستان خواست تا به فکر شناسایی کسانی باشند که به تروریست‌ها پناه داده و با آنان همکاری می ‌کنند چون همین افراد هستند که باعث بروز مشکلات می ‌شوند.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین گفت که در بین تمام مذاهب اسلامی، مذاهبی که در اکثر کشورها به رسمیت شناخته شده، چهار فرقه مذهب(حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی) است که "وهابیت" از دل مذهب حنبلی به وجود آمده است.
او گفت که وهابیت پدیده‌ای است که توسط انگلیس ساخته شده و آن‌ ها هم اجازه ندادند تا پیروان مذهب حنبلی، با حقایق و گرایش‌ های فقه حنبلی آشنایی پیدا کنند.
به گفته‌ی بهشتی، انگلیس این افراد را حمایت کرد و در خیلی از کشورها برای‌شان جای پا باز کرد تا به اهداف خودش برسد.
این عالم دینی و فعال فرهنگی تاکید کرد که ریشه ترور و تروریزم به طور مستقیم به مذهب وهابیت بر می‌گردد.
وی تاکید کرد که شکست داعش همانطور که در عراق و سوریه حتمی بود، در افغانستان نیز حتمی است.
این‌که چرا حملات در هرات زیاد شده، به گفته‌ی آقای بهشتی، علت آن فعال بودن علمای هرات در عرصه ‌های مختلف است.
او گفت: علمای هرات چون در صحنه‌های مبارزه حضور داشتند، دشمن قصد داشت تا با ترور، آنان را ترسانده و از صحنه‌ خارج کند.
او یادآور شد که پدیده ترور، همیشه با جهل همراه است.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала