وزارت دفاع از تقرر پسر جنرال دوستم در جوزجان بی‌خبر است

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeوزارت دفاع از تقرر پسر جنرال دوستم در جوزجان بی‌خبر است
وزارت دفاع از تقرر پسر جنرال دوستم در جوزجان بی‌خبر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات وزارت دفاع ملی افغانستان از تقرر یار محمد دوستم، پسر جنرال عبدالرشید دوستم به صفت فرمانده گارنیزیون شبرغان ابراز بی‌خبری کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی می‌گوید که از گماشته شدن یکی از پسران جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رییس جمهور، به صفت فرمانده گارنیزیون شهر شبرغان ولایت جوزجان، بی‌خبر است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور می گوید که این موضوع به وزارت دفاع ملی ربطی ندارد و خود نیز از طریق رسانه ها، از این موضوع آگاه شده است.

عکس هایی از یارمحمد دوستم، در صفحات اجتماعی دست به دست می شوند. هواداران عبدالرشید دوستم به این پسر معاون نخست رییس جمهور، تبریک می گویند و شماری هم، گزینش این جوان را به فرماندهی گارنیزیون شبرغان، به کشیده گی های میان حکومتی، پیوند می دهند.

این وزارت، رویداد را به وزارت امور داخله پیوند می دهد؛ اما وزارت امور داخله، نیز با تأکید می گوید که سر و کاری با گارنیزیون ها ندارد.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی، در یک نشست خبری در کابل گفت: "نمی دانم که او را کی مقرر کرده است، از طرف کی مقرر شده است، خدا کند (همین طور باشد)، افغان ماست، برادر ماست، لیاقت داشته باشد، فهمیده باشد، تحصیل داشته باشد، خدا کند جنرال شود، وزیر شود، صدراعظم شود، رییس جمهور شود، ما هم برایش رای می دهیم".

و اما، مقام های محلی چیز دیگری می گویند.

تصمیم گماشته شدن یارمحمد دوستم را به فرماندهی گارنیزیون شبرغان، کمیته امنیتی ولایت جوزجان گرفته است و این افسر اردو، واحد مشترکی از نیروهای امنیتی را، زیر فرمان خواهد داشت.

رحمت الله ترکستانی، فرمانده پولیس جوزجان گفت: "از پولیس ملی، هم از اردوی ملی، هم از نظم عامه، هم از قطعات گارد خاص معاون صاحب اول، جمعاً یک گارنیزیون ایجاد شد که در رأس آن، یارمحمد خان تعیین شد".

یارمحمد دوستم، در رشته نظامی آموزش دیده است و پیش از این، رییس جمهور، نیز او را ستایش کرده است.

گارنیزیونی که پسر عبدالرشید دوستم فرمانده آن شده است، شش ماه پیش برای رویارویی با جرم های جنایی در شبرغان، ساخته شد و مقام های محلی امیدوارند که با گسترش این واحد، وضع امنیتی در شبرغان، بهتر شود.

یارمحمد دوستم افسر اردوی ملی افغانستان است و مقام های ولایت جوزجان می گویند که این پسر جنرال دوستم، هفته پیش، با تصمیم کمیته امنیتی ولایت جوزجان، به فرماندهی گارنیزیون شبرغان گماشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала