واکنش حامد کرزی به اعلام استراتژی جدید امریکا

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش حامد کرزی به اعلام استراتژی جدید امریکا
واکنش حامد کرزی به اعلام استراتژی جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رییس جمهور اسبق افغانستان در رابطه با اعلام استراتژی جدید دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، یک اعلامیه مطبوعاتی نشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه مطبوعاتی حامد کرزی که در صفحه فیسبوک وی نشر شده است، آمده است — "در این استراتژی به جای صلح که خواست اصلی و اساسی افغان‌ها است، بر ادامه و گسترش جنگ تاکید شده است. ما جداً مخالف این موضع ایالات متحده امریکا استیم و آنرا تقبیح می‌کنیم".

در ادامه این اعلامیه گفته شده است که خواست افغان‌ها در کشور و منطقه برقراری صلح و ثبات دایمی است نه گسترش جنگ و ادامه تخریب و کشتار. امریکا باید برعکس، کوشش کند که از راه مذاکرات و اقدامات صلح‌آمیز به جنگ در افغانستان و منطقه پایان بخشد، تا کشورهای منطقه با صلح و امن باهمدیگر زندگی کنند.

به نظر حامد کرزی، یگانه نکته قابل توجه اینست که ایالات متحده امریکا اشتباهات گذشته اش را پذیرفته و گفته است که پس از این درمورد پناهگاه‌های ترویست‌ها در پاکستان خاموشی اختیار نخواهد کرد. کرزی افزوده است — "با وصف اینکه این موضوع بار ها از جانب رهبران امریکا گفته شده است، اما امیدوارم این بار به گفته شان با جدیت عمل کنند".

وی در اخیر نوشته است که پس از مطالعه دقیق این استراتژی، موقف همه جانبه و اساسی وی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала