امضای تفاهم نامه همکاری با سایر کشورها از صلاحیت های حکومت افغانستان است

© Photo / کسراامضای تفاهم نامه همکاری با سایر کشورها از صلاحیت های حکومت افغانستان است
امضای تفاهم نامه همکاری با سایر کشورها از صلاحیت های حکومت افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری افغانستان به انتقاد پارلمان به خاطر امضای سند همکاری با امریکا واکنش نشان داد.

مرتضوی در باره استقبال از اشرف غنی در تهران توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان
مرتضوی در باره استقبال از اشرف غنی در تهران توضیح داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روز گذشته اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان سند میثاق همکاری افغانستان و امریکا را امضا کرد، که امضای این تفاهم نامه همکاری انتقاد نمایندگان پارلمان را با خود همراه داشت.

نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد از این اقدام اشرف غنی گفته بودند، که در این مورد هیچ مشوتی با نمایندگان پارلمان صورت نگرفته است و امضای این تفاهم نامه خودسرانه است.

در همین حال شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به انتقاد نمایندگان پارلمان اعلام کرد، که امضای تفاهم نامه همکاری با سایر کشورها از اختیارات حکومت افغانستان است.

او تاکید کرد، که هدف از امضای سند میثاق همکاری افغانستان و امریکا در واقع همکاری دراز مدت افغانستان با واشنگتن است و رئیس جمهور اختیار امضای تفاهم نامه با دیگر کشورها را دارد.

در این سند میثاق همکاری افغانستان و امریکا تنها نسبت به 200 مورد سران حکومت وحدت ملی تعهد داده اند که تغییرات بنیادین و اصلاحات جدی در زمینه فساد اداری را به میان می آورند و اما امریکا هیچ تعهدی در این زمینه نداده است.

در همین حال هوگولارنس سرپرست سفارت امریکا در کابل گفته است، که اشرف غنی در تلاش تحقق اصلاحات و تحکیم پیوندها با امریکا است.

لارنس گفته است: در چند ماه که گذشت امریکا و افغانستان بر طرحی برای تحقق حکومتداری خوب، توسعه اقتصادی افغانستان، تامین امنیت و برقراری صلح به صورت مشترک کار کرده اند.

اشرف غنی در حالی سند میثاق جدید را با امریکا امضا می کند که امریکا در پیمان امنیتی که با افغانستان امضا کرده بود، تا هنوز صادقانه عمل نکرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала