پاکستان ترامپ را به شکست در افغانستان محکوم کرد/ این کشور پناهگاه امن برای تروریست ها نیست

© AP Photo / Andrew Harnikپاکستان ترامپ را به شکست در افغانستان محکوم کرد/ این کشور پناهگاه امن برای تروریست ها نیست
پاکستان ترامپ را به شکست در افغانستان محکوم کرد/ این کشور پناهگاه امن برای تروریست ها نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم پاکستان گفت،‌ استراتژی دونالد ترامپ درباره طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده در افغانستان همچون طرح‌های سلف‌های خود محکوم به شکست است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شاهد خاقان عباسی، صدراعظم پاکستان در مصاحبه با بلومبرگ بر لزوم یک راه‌حل سیاسی در افغانستان تاکید کرد و گفت: ما از روز اول به وضوح گفتیم که استراتژی نظامی در افغانستان کارآمد نیست و نخواهد بود.
شاهد خاقان عباسی گفت: به هیچکس اجازه نخواهیم داد تا نبرد افغانستان را در خاک پاکستان انجام دهد. اسلام‌آباد به تروریست‌ها پناه نمی‌دهد. پاکستان آمادگی دارد تا با تمام کشورها از جمله هند برای برقراری صلح در این منطقه همکاری کند. دولت افغانستان باید خودش با طالبان مقابله کند و ما هم آماده هستیم تا اگر لازم باشد هر کمکی به آنها بکنیم.
در همین حال بلومبرگ گزارش داد، موضع دولت پاکستان ممکن است موضع طرح ترامپ برای این منطقه را پیچیده کند چراکه رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده تا نیروی نظامی بیشتری راهی افغانستان کند. ناکامی ترامپ برای حل جنگ افغانستان خطر هزینه‌های مالی و انسانی بیشتری را برای آمریکا به همره دارد و می‌تواند به یک درگیری عمیق‌تر منجر شود.
طبق این گزارش، جنگ افغانستان حدود ۷۱۴ میلیارد دالر برای آمریکا هزینه داشته و جان هزاران تن را گرفته است. بلومبرگ گزارش داد،‌ارتش پاکستان حملات خودش علیه تروریست‌ها را دارد و تازه‌ترین عملیات در منطقه قبیله‌ای خیبر انجام شد. براساس این گزارش، بیش از ۶۰ هزار تن کشته شدند و در همین حال اقتصاد پاکستان حدود ۱۲۰ میلیارد دالر از جنگ علیه تروریست‌ها زیان دیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала