سویدن به روند اخراج مهاجرین افغان ادامه خواهد داد

© REUTERS / Anders Wiklund/TT News Agencyپولیس سویدن
پولیس سویدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره ی مهاجرت سویدن: «اوضاع امنیتی در هر منطقه ی افغانستان متفاوت است».

طبق این گزارش اوضاع امنیتی در یک سری از مناطق وخیم است، اما در بعضی از مناطق دیگر آنقدر امنیت است که پناهجویانی را که جواب رد مبنی بر درخواست پناهندگی در این کشور را اخذ نموده اند بتوانند زندگی خود را در آن مناطق پیش ببرند.
این اداره اعلام داشته است که روند اخراج ها به سمت افغانستان ادامه خواهد داشت و مصمم است آلترناتیو پناهندگی داخلی افغانستان را به اجرا گذارد و افرادی که امکان زندگی کردن در منطقه ی خودشان غیر ممکن است را در سایر مناطقی که از دیدگاه این اداره امن است اسکان دهند. 

Руки старой женщины держат монеты евро - اسپوتنیک افغانستان
ارسال ۴.۲ میلیارد یورو از آلمان توسط مهاجرین

به گفته ی فردریک بییر مدیر حقوقی این اداره، اداره ی مهاجرت روی اجرای قانون اخراج مصمم است و پرونده ی متقاضیان پناهندگی از کشور افغانستان به صورت فردی و یک به یک بررسی خواهد شد. وی افزود: از نظر ما نا امنی و درگیری تا حدی نیست که طبق قوانین پناهندگی تمام افراد کشور افغانستان تحت تاثیر قرار بگیرند.
او می گوید: منظورم این است که قانون و مقرراتی که اتباع افغانستان بتوانند این حق را داشته باشند تا در کشور سویدن بمانند.
باید گفت که در این گزارش مناطق ارزگان و هلمند از نظر امنیتی وخیم و تا اطلاع ثانوی هیچ پناهجویی از کشور سویدن به این دو منطقه بازگشت داده نمی شود، اما در مقابل آن ولایت های پنجشیر و بامیان با وجود درگیری های که بین گروه های مسلح در جریان است برای افراد ملکی به اندازه ی دیگر ولایت وضعیت امنیتی آنقدر وخیم نیست.
پولند مهاجرین مسلمان را نمی پذیرد - اسپوتنیک افغانستان
پولند مهاجرین مسلمان را نمی پذیرد

اداره ی مهاجرت سویدن پیش از این نیز شرایط امنیتی در افغانستان را نامساعد دانسته و از همین رو در سال جاری ۸۳ درصد از پناهجویانی که تنها به این کشور آمده اند و ۴۹ درصد از دسته های دیگر درخواست پناهندگی افغانان اقامت حمایتی و پناهندگی دریافت کرده اند.
این در حالیست که اخبار روزانه ی افغانستان از چندین حملات در مناطق مختلف از جمله کابل پایتخت این کشور که از دیدگاه اداره ی مهاجرت منطقه ی امن است خبر می رساند.
در واکنش به این گزارش، جمع کثیری از پناهجویان برای اعتراض از وضعیت امنیتی در افغانستان دست به تحصن زده اند و از دولت سویدن می خواهند تا اخراج به افغانستان را به گونه ی موقتی و تا زمانی که شرایط امنیتی در افغانستان مساعد شود را متوقف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала