کرزی: نظامیان امریکا با تبلیغات خود روح و روان مردم افغانستان را به بازی گرفته است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: نظامیان امریکا با تبلیغات خود روح و روان مردم افغانستان را به بازی گرفته است
کرزی: نظامیان امریکا با تبلیغات خود روح و روان مردم افغانستان را به بازی گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به پخش برگه های تبلیغاتی امریکا گفت، خودسری نظامیان امریکایی در افغانستان عواقب خطرناکی را در پی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در پی پخش برگه های توهین آمیز نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان واکنش نشان داد و گفت:- " امریکا نباید خاموشی ما را ضعف ما تلقی کند بلکه باید بداند که با گذشت هر روز نفرت و انزجار مردم افغانستان از حضور و خودسری‌های نظامیان خارجی رو به افزایش است".

کرزی: کشورهای غربی در بحران افغانستان سهیم اند - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: کشورهای غربی در بحران افغانستان سهیم اند

حامد کرزی در ادامه گفت:- " در صورت ادامه خودسری‌های نیروهای خارجی در افغانستان، حکومت امریکا مسئول عواقب خطرناک آن خواهد بود".

او در پایان سخنانش گفته است:- "امریکا و نیروها خارجی در افغانستان باید از توهین به ارزش های دینی و رسوم ملی مردم افغانستان جدا خودداری کند".

یادآوری می کنیم، که پس از پخش برگه های توهین آمیز در افغانستان توسط هلیکوپترهای نظامیان خارجی، فرمانده عملیات‌های ویژه فرماندهی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی اعلام کرد، که عذرخواهی برای این اشتباه کافی نیست بلکه پس از بررسی افراد مسئول در این حادثه مجازات خواهند شد تا چنین اشتباهی بار دیگر رخ ندهد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در سالهای اخیر مخالف شدید عملکردهای نیروهای خارجی در افغانستان می باشد و هر از گاهی مخالفت خود را با کارکردهای نظامیان خارجی نشان می دهد.

حامد کرزی در زمان حکومتداری خود طالبان را برادر خوانده بود که این سخنان او مورد انتقاد شدید مردم افغانستان قرار گرفت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала