رند پل: در افغانستان هیچ «راه حل قابل قبول» وجود ندارد

© AP Photo / Charlie Neibergall, Fileرند پل: در افغانستان هیچ «راه حل قابل قبول» وجود ندارد
رند پل: در افغانستان هیچ «راه حل قابل قبول» وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز چهارشنبه سناتور جمهوری خواه گفت، در افغانستان هیچ «راه حل قابل قبول» وجود ندارد، که توسط ارتش صلح پایدار در منطقه برقرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رند پل سناتور جمهوری خواه روز چهارشنبه در مصاحبه با  Morning Joe گفت: یک پرسش بسیار بزرگ به میان می آید که باید همه این را از خود بپرسند. اگر رئیس جمهور اوباما با 100 هزار سرباز نتوانست پیروز شود و جنگ را به پایان برساند، چگونه حالا با افزودن 3 هزار نیروی دیگر در افغانستان پیروز شویم. هیچ راه حل قابل قبول وجود ندارد. هیچ پیروزی نظامی در افغانستان وجود ندارد. این بحث باید پیش از همه به میان بیاید و روی این بحث شود.

مجلس سنای امریکا به توقف عملیات نظامی در افغانستان رای نداد - اسپوتنیک افغانستان
مجلس سنای امریکا به توقف عملیات نظامی در افغانستان رای نداد

او گفت:- "من در سال 2001 در اینجا بودم، من پس از حادثه 11 سپتمبر به حمله به افغانستان رای دادم. اما فکر نمی کنم که نسل به نسل به جنگ ادامه بدهیم".

پل گفت:  او خواهان برگزاری رای گیری کنگره درباره ادامه جنگ و یا پایان جنگ است و دولت فدرال باید مسئله خروج نیروهای نظامی را در نظر بگیرند.

وی گفت: ماموریت امریکا در افغانستان را تنها می توان به عنوان ملت سازی توصیف کرد نه چیزی بیشتر از آن، چرا که در این کشور پس از 15 سال به جز ساختن یک ملت دست آورده دیگری نداریم.

پل گفت، او خواهان بیرون شدن تمام نیروهای ایالات متحده از افغانستان می باشد، و باید موضوع گشت های نظامی در سراسر روستاهای افغانستان پایان داده شود.

پل افزود: هرچه زودتر این کار انجام شود بهتر است. ما باید ده سال پیش گشت و گذار در خیابان ها و روستاها را پایان می دادیم، تا مردم احساس امنیت می کردند و در برابر ما نمی ایستادند و از خود دفاع نمی کردند. ما برای ارتش افغانستان میلیاردها دالر به مصرف رسانده ایم و نزدیک به یک تریلیون دالر در آنجا هزینه نموده ایم و اگر آنها نمی خواهند برای صلح و آبادی کشور خود مبارزه کنند، من نمی فهمم پس چرا ما برای آزادی و صلح و ثبات آن کشور مبارزه کنیم و این کار را ادامه بدهیم.

او در ادامه به این موضوع اشاره و چنین هشدار داد: اساسا تنها چیزی که صلح دایم به افغانستان را خواهد آورد، اشغال دایمی این کشور است. اما اشغال دایمی این کشور نیز واکنش هی را به بار خواهد آورد و سبب افزایش دایمی تروریسمی در این کشور خواهد شد. و من فکر نمی کنم که دموکراسی برای افغانستان کارساز باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала