زاخیلوال: پاکستان به جای ساخت حصار و گشت مشترک، پایگاه های تروریست ها را نابود کند

© Sputnik / Zuhal Sarhadزاخیلوال: پاکستان به جای ساخت حصار و گشت مشترک، پایگاه های تروریست ها را نابود کند
زاخیلوال: پاکستان به جای ساخت حصار و گشت مشترک، پایگاه های تروریست ها را نابود کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت، سخن درباره ساخت حصار و عملیات های مشترک در مرزهای مشترک برای پنهان کاری از مشکلات اصلی است.

لانه های طالبان و شبکه حقانی در پاکستان توسط امریکا مورد هدف قرار می گیرد - اسپوتنیک افغانستان
لانه های طالبان و شبکه حقانی در پاکستان توسط امریکا مورد هدف قرار می گیرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان در واکنش به اظهارات شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان گفت: ما به پاکستان گفته‌ایم که مشکل در جایی که شما حصار مرزی می‌سازید وجود ندارد بلکه مشکل در «کویته»، «پیشاور» و سایر مدارس دینی در این کشور است، جایی که مخالفان مسلح دولت کابل آموزش می‌بینند و رهبران آنها حضور دارند.

زاخیلوال  در ادامه افزود: اگر مقامات پاکستان در مبارزه با تروریسم جدی باشند به جای ایجاد حصار در مرزهای دو کشور در شهرهای خودشان مانع فعالیت‌های تروریستی علیه افغانستان شوند.

پیش از این، «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان گفته بود، برای مبارزه موثر با گروه‌های تروریستی، کشورش ساخت حصار در مرز با افغانستان را آغاز کرده و امیدوار است که دولت کابل نیز این روند را اجرایی کند.

نخست وزیر پاکستان همچنان به دولت افغانستان پیشنهاد داد تا نیروهای مرزی دو کشور، گشت‌های مشترک نظامی را در مرزهای مشترک انجام دهند.

یادآوری می کنیم، که جان آربس نامزد سفیر امریکا برای افغانستان گفته بود:- "بربنیاد راهبرد تازه امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، پس ازاین امریکا به جای اینکه با علایم تهدید هراس افگنی در افغانستان بپردازد، به مبارزه با ریشه‌های جنگ افغانستان توجه خواهد کرد که در برگیرنده‌ از بین بردن پناهگاه‌های امن طالبان در پاکستان و قطع حمایت همسایگان افغانستان به این گروه می باشد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала