نمایندگان ویژه روسیه و امریکا درباره فروش هلیکوپترهای روسی به افغانستان گفت و گو می کنند

© AP Photo / Muhammad Shoaib Aminنمایندگان ویژه روسیه و امریکا درباره فروش هلیکوپترهای روسی به افغانستان گفت و گو می کنند
نمایندگان ویژه روسیه و امریکا درباره فروش هلیکوپترهای روسی به افغانستان گفت و گو می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان ویژه روسیه و ایالات متحده امریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره از سرگیری فروش هلیکوپترهای روسیه به افغانستان گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر بخش آسیایی اداره دوم وزارت امور خارجه روسیه گفت: نمایندگان ویژه روسیه و ایالات متحده امریکا در حاشیه 72 مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره از سرگیری عرضه هلیکوپترهای روسی به کابل گفت و گو خواهند کرد.

Вертолет Ми-17В-5 во время показательных выступлений на космическом салоне МАКС 2015 в подмосковном Жуковском - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در افغانستان هلیکوپترهای خود را به جای هلیکوپترهای می-17 روسی جایگزین می کند

ضمیر کابلوف در ادامه چنین گفته است:- "ایالات متحده اعلام کرده است که این کشور آماده است که چند میلیارد دالر برای بازسازی نیروی هوایی افغانستان اختصاص دهد و در همین حال آنها در تلاش اند تا هلیکوپترهای امریکایی را جایگزین هلیکوپترهای روسیه کنند. اگر آنها این کار را انجام بدهند پس ما هیچگونه سخنی در این باره نداریم. اگر ایالات متحده امریکا آماده از سرگیری همکاری با روسیه باشد، ما می توانیم با آنها همکاری کنیم. همچنین اگر واشنگتن موافق به خرید هلیکوپتر روسی برای دولت افغانستان باشد، ما آماده فروش هلیکوپترهای خود به آنها هستیم".

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه اضافه کرد، که روسیه خواهان گفت و گو درباره افغانستان است و در حاشیه نشست سازمان ملل متحد با ایلس یولیس نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان و پاکستان و دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت و گو و بحث خواهند کرد.

ضمیر کابلوف اعلام کرد:- "در نخست پیشنهاد برای برگزاری نشست در سطح بالا از طرف امریکایی ها مطرح شد و من در نشست مجمع سازمان ملل متحد شرکت خواهم کرد و با همتایان امریکایی خود پاسخ خواهم داد که ما همیشه آماده گفت و گو درباره وضعیت سیاسی افغانستان و راهبرد جدید امریکا درباره افغانستان هستیم و در این باره گفت و گو و بحث خواهیم کرد".

کابلوف گفت: این نشست از 18 تا 22 سپتمبر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار خواهد شد.

این دیپلمات تاکید کرد، که مسکو مدتها پیش پیشنهادات خود را در خصوص امکان همکاری نظامی و فنی با دولت رسمی افغانستان بیان کرده است.

یادآوری می کنیم، که پیش از تحریم های جدید غرب در برابر مسکو، دولت افغانستان با پشتیبانی کامل مالی امریکا برای خرید هلیکوپترهای روسی مخصوصا هلیکوپتر های می —35 اقدام کرده بود، اما پس از خراب شدن پیوندهای امریکا و روسیه تمام این همکاری های نظامی فنی بین مسکو و کابل مسدود شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала