انتقاد رییس جمهور غنی از وزیران کابینه

© AP Photo / Massoud Hossainiانتقاد رییس جمهور غنی از وزیران کابینه
انتقاد رییس جمهور غنی از وزیران کابینه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهورغنی در جریان سخنرانی اش در مرکز قول اردوی 203 تندر در شهر گردیز از اینکه که شماری از وزیران وزارت های توسعه یی در مصرف بودجۀ شان ناتوان اند، انتقاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به منظور بررسی اوضاع امنیتی ولایت‎های جنوب شرقی، امروز (جمعه) از مرکز قول اردوی 203 تندر در شهر گردیز دیدار کرد.

رییس جمهور کشور در جریان بیانه‌اش گفت که وضعیت راهبردی افغانستان تغییر کرده است و سیاست های جهان، به پشتیانی از این کشور متمرکز شده اند.

وی در این باره افزود: "اگر سیاست جهان را برنده نمی شدم، خواسته های چهل سال ما قبول نمی شد و در این جا منتظر بودیم تا در برابر پاکستان مساویانه صحبت کنیم. ولی، امروز با عزت حرف می زنیم تا منافع خود را نگهداری کنیم".

رییس جمهور هم چنان از تلاش های جدی ایالات متحده برای نیرومند ساختن نیروهای هوایی کشور خبر می دهد و می افزاید که پنتاگون تا دوهفته دیگر شش هلیکوپتر را در اختیار این نیروها قرار خواهد داد.

رییس جمهور پس از دیدار با مقام های امنیتی و نماینده گان مردم، می گوید که جهان صدای افغانستان را دربارۀ پیکار باهراس افگنی شنیده است و طالبان باید بدانند که پیروز جنگ نخواهند بود.

 

وی هم چنان انتقاد می کند که شماری از وزیران وزارت های توسعه یی در مصرف بودجۀ شان ناتوان بوده اند. رییس جمهور غنی گفت: "تمام بودجه توسعه یی به گدایی می آید. می‎خواهید تمام عمر را به گدایی سپری کنید؟ پول است، اما وزیر صاحبان آن را مصرف کرده نمی توانند، هر کار را من انجام داده نمی توانم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала