پیام دوستم به اشرف غنی

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر پیام دوستم به اشرف غنی
پیام دوستم به اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با ارسال پیامی به گردهمایی «ائتلاف شمال» افغانستان از رئیس‌جمهور افغانستان خواست تا به جای گوش دادن به سه نفر، صدای مردم را بشنود .

به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم«شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» برای گرامیداشت هفته شهید، گردهمایی بزرگی را با حضور مقامات افغان، جریان‌های سیاسی و منتقدان دولت در بلخ برگزار کرده بود که این بار نیز جای خالی ژنرال «دوستم» در گردهمایی این ائتلاف احساس می‌شد.

در این گردهمایی پسر جنرال دوستم و اعضای ارشد حزب جنبش اسلامی نیز حضور داشتند و نماینده حزب جنبش پیام جنرال دوستم به مناسبت هفته شهید را قرائت کرد.

دوستم در بیانیه‌ خود بار دیگر تاکید کرد: شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان هیچ‌گاه از هم نمی‌پاشد و بزودی باحضور در کابل، سران ائتلاف بصورت رسمی آغاز فعالیت خود را اعلام خواهند کرد.

وی در این پیام بدون اینکه از کسی نام ببرد از اشرف غنی خواست تا به جای شنیدن اظهارات سه نفر، به میلیون‌ها مرد و زن افغان، نمایندگان ملت و معاونان خود که برای به قدرت رسیدن او تلاش کردند گوش فرا دهد.

معاون اول اشرف غنی افزود: زمان کمی به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری باقی مانده است و خواهیم دید که مردم چه کسی را می‌خواهند.

جنرال دوستم تصریح کرد: توطئه‌هایی از خارج و داخل این کشور علیه رهبران جهادی جریان دارد که پس از بررسی دقیق این توطئه‌ها شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان تشکیل شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: سران این ائتلاف شرایط و جریانات جاری در این کشور را درک می‌کنند؛ حریفان سیاسی بدانند که این ائتلاف از حمایت مردم برخوردار است و توسط فرزندان ما نیز ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه این بیانیه از «تبلیغات سوء علیه سران شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» انتقاد کرد و تصریح کرد: سران ائتلاف به دنبال سقوط نظام نیستند بلکه خواستار تامین عدالت اجتماعی و مشارکت سیاسی هستند.

جنرال دوستم افزود: به کسانی که راه انحصار قدرت در بین چند نفر محدود را پیش گرفته‌اند توصیه می‌کنم تا دست از این کار بردارند.

حکومت افغانستان پیش از این بارها اعلام کرده بود که هیچ مانعی برای بازگشت وی به افغانستان وجود ندارد اما چند ماه قبل نیروهای خارجی مانع فرود هواپیمای حامل دوستم شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала