در ماه آینده شمار نظامیان اعزامی ناتو به افغانستان اعلام می شود

© AFP 2023 / SHAH MARAI در ماه آینده شمار نظامیان اعزامی ناتو به افغانستان اعلام می شود
در ماه آینده شمار نظامیان اعزامی ناتو به افغانستان اعلام می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیته نظامی ناتو از افزایش شمار نظامیان این سازمان له افغانستان خبر داد.

برای ورود 190 نظامی و 20 هلیکوپتر آپاچی نیازی به اجازه مقام های افغانستان نداریم - اسپوتنیک افغانستان
برای ورود 190 نظامی و 20 هلیکوپتر آپاچی نیازی به اجازه مقام های افغانستان نداریم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از واشنگتن پست، پیتر پاول رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام کرده است، که اعضای این سازمان تصمیم افزایش نظامیان بیشتر به افغانستان را ماه آینده اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز، جنرال «پیتر پاول» رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام کرد، که هنوز در خصوص مشارکت اعضای ناتو در افغانستان ابهاماتی وجود دارد.

این جنرال اهل جمهوری چک در یک کنفرانس خبری گفت، که راهبرد اخیر امریکا تصویر روشن تری را برای راه رو به جلو ایجاد کرده است، اما نیروهای ائتلاف تصمیم برای اعزام نظامیان را تا کنفرانس دیگری در ماه اکتوبر نهایی نخواهد کرد.

این در حالیست که امریکا در جریان 16 سال در افغانستان دست به کاهش و افزایش سربازانش زده است که نتیجه خوبی تا اکنون نداده است.

یادآوری می کنیم، که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا هم در دو دور ریاست جمهوری خود وعده بیرون کردن کامل نیروهای امریکایی و ناتو را از افغانستان داده بود که در این امر ناکام ماند و با بیرون کردن نیرهای امریکایی از افغانستان، طالبان مناطق بیشتری را تصاحب و گروه تروریستی داعش هم در این کشور روز به روز قوت گرفت.

حالا نزدیک به یک ماه می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا راهبرد جدیدی برای آوردن صلح و ثبات و پیروز شدن در افغانستان ارائه کرده و اجازه عملیات های بیشتری را در افغانستان داده است که پس از آن در سه عملیات هوایی نیروهای امریکایی شماری از غیرنظامیان نیز به قتل رسیده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала