اشرف غنی در مجمع عمومی سازمان ملل از پاکستان خواستار مذاکره در مورد صلح شد

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی در مجمع عمومی سازمان ملل از پاکستان خواستار مذاکره در مورد صلح شد
اشرف غنی در مجمع عمومی سازمان ملل از پاکستان خواستار مذاکره در مورد صلح شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، رییس جموری افغانستان در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پاکستان خواست که برای گفت‌وگو در مورد صلح، امنیت و همکاری منطقه‌ای برای رسیدن به رفاه، با افغانستان وارد مذاکره شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، آقای غنی در سخنرانی دیشب، سه شنبه ۲۸ سنبله، گفت که مناقشه‌ی کشور مدت‌ها از دریچه‌ی جنگ داخلی دیده شده است، اما این درگیری "در داخل خاک ما نه، بلکه بر سر خاک ما است".
او همچنین از راهبرد جدید نظامی امریکا که با افزایش نیروهای نظامی همراه است، استقبال کرد.
رییس جمهوری گفت: "با اعلام راهبرد رییس جمهور ترامپ برای مقابله با هراس‌افگنی و ایجاد ثبات در جنوب آسیا، شراکت پایدار افغانستان و امریکا و جامعه‌ی بین المللی تجدید شده و جهت تازه پیدا کرده است."
آقای غنی افزود: "ما از این راهبرد که اکنون ما را در مسیر اطمینان بخشی قرار می دهد استقبال می کنیم. مردم افغانستان سال‌هاست در جستجوی چنین عزمی به امریکا چشم دوخته اند."
او گفت پیان این راهبرد برای طالبان و حامیان آن این است که نمی توانند به پیروزی نظامی دست پیدا کنند.
آقای غنی گفت: "ما فقط از طریق یک راه حل سیاسی می توانیم به صلحی پایدار برسیم و من از همه صفوف طالبان می خواهم در گفت‌وگوی میان افغان ها شرکت کنند."
این در حالیست که جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش بیش از سه هزار سرباز دیگر به افغانستان می‌فرستد.
کنند."
ماموریت جنگی امریکا برضد گروه طالبان به گونه‌ی رسمی در سال ۲۰۱۴ پایان یافت، اما بیش از ۸ هزار نیروی ویژه‌ی این کشور در حمایت از ارتش افغانستان در کشور حضور دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала