عبدالله جهت افزایش سرمایه‌گذاری میان افغانستان، هند و امریکا به دهلی می‌رود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله جهت افزایش سرمایه‌گذاری میان افغانستان، هند و امریکا به دهلی می‌رود
عبدالله جهت افزایش سرمایه‌گذاری میان افغانستان، هند و امریکا به دهلی می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرائیه کشور سفرش به دهلی نو را یک فرصت خوب خوانده گفته است که در مورد پروژه‌های بزرگ با مقام‌های هندی صحبت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی می‌گوید در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری در دهلی نو روی مسایل تجارت و سرمایه گذاری میان افغانستان، هند و امریکا تمرکز خواهد شد.
عبدالله عبدالله امروز (دوشنبه) در آغاز نشست شورای وزیران گفت: "سرمایه گذارها از هر سه کشور در این کنفرانس شرکت می‌کنند و در کنار آن با ملاقات‌های دو جانبه با مقام‌های کشور هندوستان داریم".
قرار است در این سفر سه روزه که روز چهارشنبه انجام می‌شود، 200 تن از تجار کشور و تعدادی از وزرا رییس اجرائیه را همراهی کنند.
به گفته رییس اجرائیه کشور، گسترش روابط تجارتی با هند، افغانستان را در بخش تقویت اقتصادی کمک می‌کند.
گفتنی است سه ماه قبل کابل و دهلی نو برای اولین بار به منظور گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور، از طریق دهلیز هوایی تجارت را آغاز کردند.
این در حالی است که هند بارها اعلام کرده است که علاقمند به داشتن روابط تجارتی با افغانستان از طریق بندر چابهار ایران است.
دهلی حدود سه میلیارد دالر را برای تطبیق پروژه‌های بزرگ زیربنایی در افغانستان به کابل کمک کرده ‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала