نگرانی یوناما از افزایش اختلافات میان ارگ و رهبران سیاسی افغانستان

© AFP 2023 / Don Emmertنگرانی یوناما از افزایش اختلافات میان ارگ و رهبران سیاسی افغانستان
نگرانی یوناما از افزایش اختلافات میان ارگ و رهبران سیاسی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در نشست اختصاصی شورای امنیت این سازمان در مورد افغانستان گفته است که حکومت وحدت ملی با مخالفت‌های روزافزون شخصیت‌های سیاسی مواجه شده و شکل‌گیری ائتلاف نجات برای افغانستان که متشکل از سران سه حزب است و به ‌صورت کلی در شمال و به صورت نسبی در سایر نقاط نفوذ دارد، یک بلوک مخالف حکومت را ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در نشست اختصاصی شورای امنیت درباره افغانستان گفت: "مخالفت‌های فزاینده چهره‌های سیاسی افغان با حکومت وحدت ملی برای ثبات شکننده‌ این کشور خطرناک است".

وی با اشاره به حزب محور مردم افغانستان، شورای حراست و ثبات و شورای عالی نجات افغانستان  اظهار داشت: "این ائتلاف‌های سیاسی برای مخالفت با ارگ ریاست جمهوری و انتخابات آینده در افغانستان شکل گرفته‌اند".

نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان افزود: "وضعیت امنیتی در افغانستان ناپایدار است و همواره چندین ولسوالی بین مخالفان مسلح و دولت افغانستان دست به دست می‌شوند".

تادامیچی یاماموتو ضمن تاکید به حمایت از روند صلح در افغانستان گفت: "حکومت وحدت ملی به پیشرفت قابل توجهی در تلاش‌های صلح دست نیافته است".

دفتر نمایندگی سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت این سازمان همچنین نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش در 6 ماه نخست سال جاری میلادی 1662 غیرنظامی افغان کشته و 3581 تن دیگر زخمی شده‌اند.

با این حال این سازمان، عملکرد حکومت وحدت ملی در تعامل افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی و بهبود نسبی روابط با پاکستان تاحدودی موفق دانسته است.

در این گزارش سازمان ملل همچنین از ایجاد مرکز قضایی برای مبارزه با فساد اداری و اعلام تاریخ برگزاری انتخابات به عنوان دستاوردهای حکومت وحدت ملی یاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала