رئیس جمهور افغانستان در آینده نزدیک به تاشکند سفر می کند

© AP Photo / Rahmat Gulرئیس جمهور افغانستان در آینده نزدیک به تاشکند سفر می کند
رئیس جمهور افغانستان در آینده نزدیک به تاشکند سفر می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ازبکستان گفت، که علیرغم تنش های ادامه دار در افغانستان آنها پیوندهای خوبی با این کشور در بخش تجاری، اقتصادی و بشردوستانه دارد.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
دستور اشرف غنی مبنی بر بررسی سندهای افشا شده‌ در اداره امور
به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان روز جمعه به خبرنگاران گفت:- "علیرغم تنش های ادامه دار در افغانستان، ما همچنان به توسعه پیوندهای تجاری، اقتصاد و بشردوستانه خود با افغانستان ادامه می دهیم".  

او یادآوری کرد، که ما با افغانستان مرز مشترک داریم و علاوه بر این چندین میلیون ازبک در افغانستان زندگی می کنند.

کاملوف گفت:- "ما با افغانستان پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و بشری داریم و باید ما به طور فعال پیوندهای دوستانه خود را با این کشور توسعه دهیم".

وزیر اظهار داشت، ازبکستان منتظر یک یدار رسمی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان است.

وزیر امور خارجه ازبکستان گفت:- "من می خواهم بگویم که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان یک سفر رسمی به زودی به ازبکستان خواهد داشت، و ما در حال آمادگی برای این سفر هستیم. تاریخ دقیق این سفر رسمی اشرف غنی تا اکنون معلوم نیست، اما در آینده نزدیک این سفر اتفاق خواهد افتاد".

به گفته وی، در دستور این سفر رسمی اشرف غنی مسائل مربوط به تعاملات اقتصادی و مشارکت احتمالی ازبکستان در برخی از پروژه های مشترک از جمله در بخش ارتباطات حمل و نقل خواهد بود.

کاملوف گفت:- "از آنجایی که پیش از این هم ذکر شده بود، ازبکستان خواهان راه حل سیاسی برای وضعیت افغانستان است و از این دیدگاه پشتیبانی می کند. ما در این باره با رئیس جمهور افغانستان مذاکره خواهیم کرد و ما خواهان بهبود پیوندهای خود در بخش سیاسی با افغانستان هستیم".

به نظر وی، باید در کشور همسایه ما صلح و ثبات ایجاد شود و ما خواهان پیوندهای عمیق اقتصادی با منطقه و به طور کلی با ساختارهای جهان هستیم.

وزیر امور خارجه ازبکستان تاکید کرد:- "افغانستان نباید کشوری باشد که جدا از منطقه باقی بماند، بلکه مشکل این کشور حل شود و بخشی از روند صلح و ثبات و رفاه جهان شود". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала