آغاز عملیات بازپس‌گیری ولسوالی غوربند

© REUTERS / Omar Sobhaniآغاز عملیات بازپس‌گیری ولسوالی غوربند
آغاز عملیات بازپس‌گیری ولسوالی غوربند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت داخله امروز دوشنبه اعلام کرده است که از دیروز به این طرف عملیات علیه دشمنان افغانستان در ولسوالی غوربند ولایت پروان آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله کشور به خبرنگاران گفته است که اردوی ملی، پولیس و قطعات خاص در این جنگ سهم دارند و عملیات به رهبری قوماندان امنیه ولایت پروان پیش برده می شود.

به گفته وی، وزیر داخله هدایات لازم را به مقامات محلی نیز داده است که هرچه توان دارند برای تصفیه این محل به کار گرفته و با بیجاشدگان همکاری لازم را نمایند.

سخنگوی وزارت داخله افزود: "در جریان این عملیات، حدود ۹۵ درصد مردم از ساحه بیجا شده اند".

هرچند به گفته او کمک های اولیه برای بیجاشدگان انتقال یافته است، اما به هیچ وجه کافی نیست و نیاز به کمک های بیشتری دارند.

او همچنان اظهار داشت: "در اثر عملیاتی که طی چند روز در ولایت پروان آغاز شده است حدود ۲۹ نفر از مخالفین کشته و تعدادی زخمی شده اند".

این در حالی است که باشندگان ولایت پروان امروز در یک کنفرانس خبری گفتنه اند که وزارت های دفاع و داخله و نیروهای حمایت قاطع و امریکایی‌ها به خواست نیروهای محلی فندقستان برای ضربات هوایی و کمک با بی‌تفاوتی محض با این بحران انسانی برخورد کرده‌اند.

آقای دانش با قدردانی از نقش پولیس محلی، گفت: "پولیس محلی از آغاز درگیری در برابر دشمن مقاومت کرده و درعین حال تلاش نموده اند که مردم بی دفاع را به ساحه امن انتقال دهند".

قابل یادآوریست که دو روز قبل منطقه سیاگرد ولسوالی غوربند ولایت پروان به دست گروه طالبان سقوط کرد که در پی آن صد ها باشنده این منطقه منازل شان را ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала