رئیس جمهور افغانستان از مدال آوران مسابقات سالنی ترکمنستان امروز تقدیر به عمل آورد

© کریمرئیس جمهور افغانستان از مدال آوران مسابقات سالنی ترکمنستان امروز تقدیر به عمل آورد
رئیس جمهور افغانستان از مدال آوران مسابقات سالنی ترکمنستان امروز تقدیر به عمل آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز از مدال آوران مسابقات سالنی ترکمنستان تقدیر به عمل آورد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان در یدار که امروز در ارگ ریاست جمهوری با ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات سالنی ترکمنستان داشت، از آنها با جوایز نقدی و تحسین نامه ها تقدیر به عمل آورد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا جنرال ظاهر اغبر رئیس کمیتۀ ملی المپیک از حمایت حکومت به ویژه رئیس جمهورغنی نسبت به ورزش کشور و تخصیص بودجۀ مخصوص به خاطر اشتراک ورزشکاران افغانستان در مسابقات بین المللی آسیایی، سپاسگزاری کرد.

وی گفت، که ورزشکاران افغانستان در مسابقات ترکمنستان، با به دست آوردن یک مدال طلا، یک مدال نقره و ده مدال برونز توانستند میان 62 کشور آسیایی مقام 26 را به خود اختصاص دهند و با درخشش عالی در مسابقات مذکور به افغانستان افتخار آفریدند.

 در ادامه، حسین بخش صفری مدال‌آور طلا از رشتۀ جوجیتسو صحبت کرد و از رئیس‌جمهور به خاطر تشویق ورزشکاران سپاسگزاری نمود و این موفقیت را به همۀ مردم به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، تبریک گفت.

زهره رضایی مدال‌آور برونز در رشتۀ موتای از مسابقات هنرهای رزمی داخل سالن ترکمنستان، در صحبتی از حمایت و اشتراک رئیس جمهورغنی در مراسم افتتاح رسمی مسابقات آسیایی بین المللی تشکر کرده گفت: من این موفقیت را که به نمایندگی از دختران افغانستان در مسابقات مذکور به دست آورد ام به همه زنان افغانستان تبریک می‌گویم.

پیروزی های ورزشی پی در پی برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پیروزی های ورزشی پی در پی برای افغانستان

دراین دیدار همچنان، دین محمد صوفی عضو تیم ملی فوتسال کشور صحبت کرد و خواهان توجه رئیس جمهور به تقویت بیشتر ورزش به ویژه رشتۀ فوتسال گردید.

در ادامه محمداشرف غنی گفت، که در دو ماه آینده، در مشارکت با شما برای تقویت ورزش افغانستان نقشۀ اصلی و اساسی را خواهیم گذاشت، تا اعتماد کامل ورزشکاران جلب شود.

 سپس، اسدالله غضنفر مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی، حکم اعطای تقدیرنامه‌های افتخاری را به ورزشکاران مدال‌آور در مسابقات هنرهای رزمی ترکمنستان، قرائت نمود.

پس از اعطای تقدیرنامه‌های افتخاری به ورزشکاران مدال‌آور، رئیس جمهور به مسئولین مربوط هدایت داد تا برعلاوه ورزشکاران، به تیم‌های ورزشی و استادان آنها که شب و روز تلاش می‌ورزند، تقدیرنامه درنظرگرفته شود.

در همین زمینه منقوش نسیمی رئیس ورزشی دانشگاه های افغانستان به اسپوتنیک گفت: من به نمایندگی از هیات رهبری و اعضای فدراسیون ورزشی دانشگاه های افغانستان سپاسگزاری خویش را از جلالت ماب محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بابت پشتیبانی شان از ورزش و ورزشکاران کشور و از اینکه ما را به محفل تقدیر از مدال آوران دعوت کرده بودند، ابراز می دارم.

نسیمی در ادامه گفت: من باز هم از پشتیبانی هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی، رئیس دانشگاه کابل، رئیس دانشگاه پولی تخنیک و سایر دانشگاه های افغانستان و پشتیبانی بیشتر این بزرگان در کنار پشتیبانی رئیس جمهور کشور از فدراسیون ورزشی دانشگاه های افغانستان سپاسگزاری می کنم که این فدراسیون را با پشتیبانی خود در جایگاه بهتری قرار داده تا دانشجویان ما بتوانند در مسابقات ورزشی دانشگاه های جهان دستاوردهای پر افتخاری را برای میهن و مردم شان حاصل نمایند.

یادآوری می کنیم، که امسال منقوش نسیمی با اشتراک در مسابقات دانشجوی در تایوان عضویت دایمی افغانستان را در این مسابقات ابقا نمود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала