تروریستان در افغانستان نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته است

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در پایان یک سیمینار نظامی در کابل گفت که نسبت به سالهای پیش و پس از خروج نظامیان خارجی، شمار هراس افگنان مسلح در افغانستان سه برابر افزایش یافته است.

به گزرش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، مشاور شورای امنیت ملی در این سیمینار، خطاب به جنرالان نظامی گفت که در سالهای گذشته بیش از صد هزار نیروهای خارجی در افغانستان در کنار افغان ها می جنگیدند اما حالا نیروهای افغان در برابر هراس افگنان که شمار شان سه برابر افزایش یافته است، به تنهایی ایستادگی و جنگ می کنند.
مشاور امنیت ملی در این سیمینار افزود که از هر چهار تروریست که با آن روبرو هستیم یکی آن به بیرون از کشور مربوط اند.
حنیف اتمر در این نشست به جنرالان نظامی گفت که هفت سال پیش که او وزیر داخله بود، ۳۸۰هزار نظامی افغان و نزدیک به ۱۴۰هزار نظامی خارجی حضور داشتند که رهبران آنان (خارجی ها) به رهبری افغانها در جنگ باورمندی نداشتند اما رهبران افغان این باور را داشتند.
مشاور شورای امنیت ملی در ادامه گفت که خارجی‌ها این اعتبار را پیدا کرده اند که افغان‌ ها در جنگ با تروریزم نسبت به هر کشور دیگر، در کنارشان با شهامت و آخرین نفس می ‌ایستند و می‌ جنگند.
آقای اتمر همچنان در نشست امروز از نظامیان خواست تا قدرت کشف و استخبارات را بیشتر کنند و تلاش کنند تا سطح تلفات سربازان کاهش یابد.
اتمر در پایان نیز بر نیاز ایجاد قطعات ضد آشوب اشاره کرده گفت که نظامیان "قطعن نباید در برابر قهر جوانان در را‌پیمایی ها و اعتراضات، ازسلاح کار بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала