میرزا اولنگ دوباره سقوط کرد

© AP Photo / D.Stewart-Smithمیرزا اولنگ دوباره سقوط کرد
میرزا اولنگ دوباره سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان از سقوط دوباره میرزا اولنگ بی خبر است.

نخستین یافته‌های یوناما درباره کشتار میرزا اولنگ اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
نخستین یافته‌های یوناما درباره کشتار میرزا اولنگ اعلام شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، اسدالله خرم یک عضو شورای ولایتی سرپل به دنبال سقوط روستای میرزا اولنگ ولسوالی صیاد سرپل می گوید: نیروهای دولتی به جای پشتیبانی از نیروهای خیزش مردمی در حملات شب گذشته طالبان، پوسته های شان را رها و فرار کرده اند.

او گفت: دیروز پیش از شام طالبان بالای پوسته های روستای میرزا اولنگ حملات گسترده ای خود را آغاز کردند که نیروهای مردمی در حالت دفاعی به مقاومت پرداختند، اما نیروهای دولتی که در پشت سر این نیروها پوسته داشتند، پوسته های شان را رها و سبب سقوط این روستا برای سومین بار شدند.

این در حالیست که سخنگو و معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان از سقوط سومین بار میرزا اولنگ اظهار بی خبری می کنند و می گویند تا اکنون برای ما گزارش سقوط روستای میرزا اولنگ نرسیده است.

در همین حال جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع و جنرال رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی از سقوط سومین بار میرزا اولنگ اظهار بی خبری می کنند و می گویند:- "ما از سقوط این قریه خبر نداریم".

این درحالیست که نصرت الله جمشیدی معاون مطبوعاتی قل اردوی 209 شاهین می گوید:-"من ساعات پیش به مسئولان در میرزاولنگ صحبت کردم، آن دره سقوط نکرده است، مخالفان امشب بالای پوسته های سبز گل و دیگر پوسته ها حمله کرده اند".

وی ادامه داد: "نیروهای ما به خاطر این که از تلفات جلوگیری کنند، تنها از دو پوسته عقب نشینی کرده اند، قطعات اردو و کوماندو به میرازولنگ رسیده و فعلا جنگ در آن منطقه جریان دارد".

محمد قویاش سناتور مردم سرپل در مجلس سنا نیز گفته است، که میرزا اولنگ شب گذشته برای سومین بار سقوط کرده و طالبان پوسته های شیرم ها، کلکتوه و دیگر پوسته های مهم و استراتژیک را نیز تصرف کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала