حمایت مسکو از پیوستن افغانستان به سازمان همکاری شانگهای

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت: روسیه برای پیوستن افغانستان به سازمان همکاری شانگهای تلاش خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیردیپارتنمت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو برای پیوستن افغانستان به سازمان همکاری های شانگهای تلاش خواهد کرد، اما برای تحقق این کار وقت لازم است
ضمیر کابولوف در مصاحبه با روزنامه "ایزویستیا" چاپ مسکو ، خاطر نشان کرد که مسکو از نشست اخیر سازمان که به منظور یافتن راه ها برای همکاری متقابل احتمالی دایر شده بود ، راضی میباشد. کابولوف گفت، ما در باره تماس با کابل برای برقراری ثبات و همکاری اقتصادی صحبت کردیم.
منابع روزنامه در محافل دیپلماتیک روسیه که با روند مذاکرات آشنایی دارند، گفتند که مسئله عضویت افغانستان در سازمان شانگهای مورد بحث قرار گرفته است و هیئت افغانی خود خواسته اند که در فهرست موضوعات اولویتی برنامه کاری سازمان همکاری شانگهای قرار گیرد.
"علیرغم تمایل روسیه و چین برای دیدن افغانستان به عنوان عضو این سازمان، این کار زمان زیادی را در بر خواهد گرفت."
سازمان شانگهای عضویت هند و پاكستان را پذیرفته است و تمام کشور ها موافقه نموده اند که كه دوره جديدي براي تثبيت اعضاي جديد در كار سازمان ضروري است. در عین حال، ایالات متحده که مخالف عضویت افغانستان در سازمان شانگهای است می تواند بالای افغان ها فشار وارد کند. در هر صورت، کابل یک زمان برای آماده شدن برای ورود به این سازمان را در اختیار خواهد داشت.
بختیار حکیموف، رئیس بخش امور آسیای وزارت امور خارجه روسیه، به نمایندگی از نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در سازمان شانگهای به ایزوستیا گفت که در این نشست طرفین توافق کردند تا یک " نقشه راه" " برای اقدامات بیشتر تهیه کنند. او خاطرنشان کرد که جلسه جدید گروه تماس با شانگهای — افغانستان در اوایل سال 2018 در چین برگزار خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала