محمد اشرف غنی نهادهای موازی در کمیته ملی المپیک را لغو اعلام کرد

 /  مراجعه به بانک تصاویر محمد اشرف غنی نهادهای موازی در کمیته ملی المپیک را لغو اعلام کرد
محمد اشرف غنی نهادهای موازی در کمیته ملی المپیک را لغو اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان حکم لغو نهادهای موازی در کمیته ملی المپیک افغانستان را صادر کرد.

عبدالله: اختلافات در کمیته ملی المپیک به زودی حل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اختلافات در کمیته ملی المپیک به زودی حل می‌شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان، حکم لغو نهادهای موازی در کمیته المپیک، تدویر کمیته انتخابات برای رئیس جدید این کمیته و توظیف هیئت برای زمینه سازی انتخابات زیر نظر کمیته المپیک جهانی را صادر کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است، که محمد اشرف غنى رييس جمهور کشور، حکمی را به منظور جلوگيرى از خلاى مديريتى و موجودیت نهادهای موازی در کمیته ملی المپیک را صادر کرده است.  

در ماده نخست اين حکم، کمیته ملی المپیک موظف شده است تا در اسرع وقت ممکنه و در هماهنگی مطابق منشور کمیته المپیک آسیایی و جهانی، اساسنامه، اسناد و مقررات داخلی و ریاست عمومی تربیت بدنی و سپورت جهت انتخاب ريیس جدید آن، کمیته انتخابات را دایر نماید.

در ماده دوم حکم آمده است:- "هيئتى که منافى با اساسنامه و منشور كميته المپيک جهانى نباشد براى زمينه‌ سازى تغييرات و اجراى انتخابات تحت نظر کميته المپيک جهانى به صورت شفاف و اصولى تعيین شود".

و در ماده سوم تذکر رفته اس که نهاد‌هاى موازی کمیته ملی المپیک با صدور این حکم ملغی دانسته می‌ شود و هر نوع انتخاباتى که قبلا بدون نظارت بين‌المللى انجام شده باشد، از اعتبار ساقط است.

یادآوری می کنیم، که چند سالیست در کمیته ملی المپیک افغانستان کشمکش های برای رهبری این نهاد ورزشی به وجود آمده است و این کمیته با دو رئیس خود خوانده رهبری می شود و این کشمکش ها ضربه ای سنگینی بر پیکر جامعه ورزشی افغانستان وارد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала